A Samsung nemrég amiatt került a figyelem középpontjába, hogy állítólag több ezer app és játék teljesítményét korlátozza bizonyos készülékein a túlmelegedés elkerülése végett, ugyanakkor a szintetikus tesztprogramok esetében nincs ilyen limit. Az ilyesmit nem szokták jó szemmel nézni a benchmark programok fejlesztői, hiszen manipulációnak (más szóval csalásnak) számít, és most a Geekbench reagált is a Samsung gyakorlatára.
A Geekbench bejelentette, hogy négy évre visszamenőleg törlik a Galaxy S szériás csúcsmodellek eredményeit a toplistákról. Ez érinti az összes Galaxy S10, S20, S21 és S22 készüléket. A tesztprogram továbbra is futtatható lesz ezeken a telefonokon, de az elért pontszámok nem számítanak “hivatalosnak”.
Today we delisted these handsets from the Android Benchmark chart on the Geekbench Browser.
— Geekbench (@geekbench) March 4, 2022
A probléma a Game Optimizing Service (GOS) nevű szolgáltatással van, ami számos Samsung készüléken megtalálható. Ez gyakorlatilag címkézni az egyes appokat, és eldönti, hogy melyeknél fogja vissza a teljesítményt, és melyeknél nem.
Egy nemrég kikerült lista szerint durván 10 ezer alkalmazás esetében élt a korlátozással a GOS, ezek között vannak normál appok és játékok is, de benchmark alkalmazás egy sem. Ez azért problémás, mert így a tesztprogramok futtatása során leadott teljesítmény nagyobb, mint amit a felhasználók más appok esetében tapasztalhatnak.
A Samsung is reagált egyébként a vádakra, beismerték, hogy valóban van ilyen gyakorlat, ugyanakkor a gyártó szerint kizárólag játékok esetén alkalmaznak ilyen optimalizálást, más appoknál nem. Mindenesetre az ígéretek szerint ki fognak adni egy frissítést, ami a felhasználók kezébe adja majd a döntést, hogy maximális teljesítményt vagy optimális hőtermelést szeretnének.