Miután Pekka Lundmark átvette a Nokia távközlési berendezésekkel foglalkozó részlegét, és a vezérigazgató egy háromfázisú tervet határozott meg: újraindítás, gyorsítás és skálázás. A terv első részének végeztével a Nokia most a gyorsításra összpontosít, és a stratégiaváltás jeleként 1966 óta először változtatja meg jelentősen a logóját.
A Nokia elhagyta a kék színt, és olyanra cseréli, ami az adott helyzetnek megfelelő, vagyis nem rendeltek hozzá konkrét színsémát. A betűtípus is teljesen átalakult, egy sokkal modernebb megjelenést kapunk.
Íme néhány variáció:
Lundmark szerint a Nokia már nem csak egy okostelefonokat gyártó vállalat, hanem egy “üzleti technológiai vállalat”.
“Volt az okostelefonokhoz való kötődés, ma pedig már üzleti technológiai vállalat vagyunk.”
A Nokia a távközlési berendezésekkel kapcsolatos üzletágának bővítése mellett a jövőben arra fog összpontosítani, hogy más vállalkozások számára is értékesítsen felszereléseket. Ezek közé tartoznak a privát 5G hálózatok és az automatizált gyárak számára készült berendezések, amelyek a Microsoft és az Amazon versenytársaként pozícionálnák a gyártót ezen a területen.
Lundmark megemlítette, hogy a Nokia más területeken is szeretne fejlesztéseket, és ezek által növekedést elérni.
A korábbi Nokia logók egyébként így néztek ki:
Az 1966-ben bevezetett betűtípus és forma egészen 2023-ig kitartott.