Angwatt C1 elektromos roller teszt – Megtérülő befektetés

0

Az egyik legnépszerűbb kínai online áruház, a Banggood egy új márkát indított útjára Angwatt néven. Egyelőre három elektromos roller vásárolható meg, de hamarosan bővülni fog a termékpaletta. Hozzánk az elérhető kínálat középső tagja, az Angwatt C1 érkezett, amely 10 hüvelykes off-road gumikkal, hidraulikus fékekkel, dual motoros kivitelben 2400 W-os teljesítményt, 150 kilogrammos terhelhetőséget, akár 80 kilométeres hatótávot és 65 km/h-s végsebességet kínál. 

  • Az Angwatt C1 elektromos roller megvásárlásához most a BGCZBP294 kupon használatával csak 978 dollárra lesz szükségünk, ami 338 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (19,56 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Az elektromos rollerek meghódították a városi ingázás világát, a kényelem, a sebesség és a környezetbarátság tökéletes keverékét adják. A 250 W-os (ablaktörlő) motorral szerelt gépek jelentik a belépőt, pálcika emberek sík úton akár 25 km/h-s sebességgel is gurulhatnak. Azonban 90-100 kg felett mindenképp szükséges egy legalább 1000 W-os gép, ha nem szeretnénk emelkedőkön felfelé tolni a rollert. Ahhoz viszont, hogy legalább 30-40 km/órás sebességgel repesszünk fel meredekebb emelkedőkön, dupla motoros rollerre lesz szükségünk.

Új tesztalanyunkban, az Angwatt C1-ben a teleszkópos, csavarrugós lengéscsillapítással ellátott első és hátsó kereket is egy-egy 1200 W-os kefe nélküli egyenáramú (BLDC) motor hajtja, dupla 28 + 1A-s motorvezérlővel megtámogatva. Az áramellátásról a 52 V-os, 28 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátor gondoskodik, amellyel akár 80 kilométer is megtehető egy feltöltéssel. Bíztató adatok ezek, nézzük meg közelebbről.

Az Angwatt C1 összecsukott állapotban van a dobozban, enyhén becsomagolva habszivacs erősítéssel és átlátszó fóliával körbe tekerve. A kiegészítők a trepni lemezen vannak elhelyezve, szépen fóliába is csomagolva, hogy ne repüljenek szét a dobozban. A pakkban két darab 120 W-os töltő, egy svájci bicska szerű multiszerszám készlet és egy színes fényképekkel illusztrált felhasználói utasítás rejtőzött.

A dobozból való kivétel után a roller nagyon egyszerűen összeszerelhető, nem kell mást tenni, mint felrakni a kormányt, négy csavarral rögzíteni, felszerelni az irányjelzőket, és ami a legfontosabb, meg kell húzni az összes csavart. Ezt minden kínai elektromos járgánynál javasoljuk, mert sokszor szinte teljesen meglazulva találtuk a fontos csavarokat, ahogy jelen esetben is! Mielőtt útnak indulnánk, a gumikat is pumpáljuk fel 3,4 bar (50 psi) nyomásra.

Az Angwatt C1 konstrukciója és tervezése a Banggood érdekeltséghez tartozó Laotie egyik rollerét, az ES 18 Lite-ot veszi alapul, csak jobb az akkumulátor minősége ( DMEGC) és a vezérlő teljesítménye. Bár nem egy gyárban készülnek, az Angwatt termékeit egy nagyobb OEM gyártja, de az alkatrészek ugyanazok, szóval van hozzá dögivel pótalkatrész.

Kezdjük először a méretezéssel, mert a vas, illetve alumínium ötvözetből készült C1 masszív és nehéz, súlya 33,6 kg. A roller kihajtva 117 x 68 x 125-143 cm-es, összehajtva pedig 117 x 68 x 48 cm-es méretekkel rendelkezik, szóval nagy és impozáns, főleg azok számára, akik látják elsuhanni.

A C1 lényegesen magasabb, mint a klasszikus rollerek. A taposó trepni 27 centivel van a talaj felett, lent pedig 17 cm van, így hasmagassága az átlagnál jobb, járdaszegélyről le lehet vele ugratni anélkül, hogy odavernénk az alját. Az akkumulátorpakk is értelemszerűen az alsó részben található.

A smirglipapír szerű fellépővel rendelkező 22,5 x 53 cm-es trepnin jól elfér mindkét lábunk, és nem is csúszik le róla. A hátsó sárvédő felett, a két index között van egy kialakított taposórész a lábnak, ami kényelmes, csak az irányjelzők vannak útban, szegénykéket állandóan rugdostuk.

A gép 10 × 3,0 hüvelykes, TUOVT márkájú, tömlős pneumatikus hibrid off-road gumiabroncsokon gurul. Ezeket terepre tervezték – kimondottan a fantasztikus minőségű magyar utakra -, de lekerekített élük van, hogy sima burkolaton is használhatók legyen. Az első és hátsó kerekek is C típusú, teleszkópos, rugós lengéscsillapítást kaptak (kenguru rugózás), így tényleg bármilyen tereppel elboldogul a technika.

Az Angwatt C1 Dyisland márkájú hidraulikus tárcsafékeket kapott, amit elektronikus fék, úgynevezett E-ABS is segíti, ez gyakorlatilag motorféket és némi regeneratív rásegítést jelent fékezés esetén. A fékhatás, az adagolhatóság nagyon jó, amit nagyra értékelünk.

Az elején a Johnny 5 robotra emlékeztető LED lámpák vannak, BMW Angel Eyes stílusú fénykarikával díszítve. Erősek és nagy távolságra is világítanak, de a probléma az, hogy meglehetősen keskeny sávot fednek le.

A hátsó lámpák, illetve a féklámpa az alváz hátsó részén találhatók. Első pillantásra ez az elhelyezés furcsa, de jó fényerővel világítanak, így sötétben is könnyen észrevehetők. Ahogyan már írtuk, hátul is vannak irányjelzők, a futó LED-es kialakítás nagyon menő.

Szintén szép bónusz a terpni oldalán elhelyezett Angwatt C1 felirat megvilágítása, így sötétben is egyből látja mindenki, hogy milyen gépsárkány van alattunk.

A 68 cm széles kormány bal oldalán a világításkapcsoló, az index és a brutális hanggal megszólaló duda kapcsolóját találjuk. A gyújtáskapcsoló felett egy kis LCD panel kijelzi a feszültséget, ami hasznos, mert ebből sokkal jobban lehet belőle következtetni a töltöttségre, mint az akku piktogramból.

A jobb oldalon egy hüvelykujjas gázkarral egybeépített LCD kijelző (TF-100) látható, amely olyan szabványos adatokat jelenít meg, mint az aktuális sebesség, a kiválasztott vezetési mód (1-től 3-ig), az akkumulátor szimbólum öt szegmenssel és a megtett kilométerek száma. A kijelző mögött találunk egy USB kimentet, így onnan tölthetjük is a mobilunkat.

A be-/kikapcsoló gomb nyomva tartásával váltogatható adatok között szerepel az aktuális út távolsága, a teljes megtett távolság, az akkumulátor feszültsége, a hibaüzenetek és a vezetési idő.

A be-/kikapcsoló és a Mode gomb nyomva tartásával elérhető a P-vel kezdődő szervizmenü, itt csak annyit érdemes állítani, hogy hány percen belül kapcsoljon ki magától a roller, a többi menüpontot hozzáértés nélkül ne piszkáljuk, úgy jó, ahogy van.

A napfényben alig látható színes panel alatt az Eco/Turbo és az Single/Dual motor nyomógombjai feszítenek. Nagyszerű, hogy egyetlen gombbal gyorsan válthatunk a különböző módok között, azonban ránézésre nehéz megállapítani, hogy be vannak-e nyomva vagy sem, lötyögnek és a nyomáspont is ismeretlen fogalom errefelé.

Az Eco mód gyakorlatilag egy 25 km/h-s sebességkorlátozó. Alapból a C1 hátsókerék hajtású, amellyel Turbo módban 95 kg-os terheléssel, 1-es fokozatban 25, 2-esben 35, 3-as fokozatban 45 km/h-s sebességet értünk el. Dual, azaz az első kereket hajtó motor bekapcsolásával az első kettő érték nem változik, csak gyorsabban érjük el azt a sebességet. A GPS mérés szerint nálunk 65 km/h az elérhető max sebesség, a kijelző csal, ott 71 km/h-s érték állt. Terheletlenül 84 km/h sebességet ír ki a C1 kijelzője. Meglepő, de tényleg elérhető, sőt túl is léphető a gyártó által megadott végsebesség, ha nem egy közel 100 kg-os pali áll a kormány mögött.

Az elektromos autókhoz hasonlóan az elektromos rollerek is azonnal leadják az összes nyomatékot a kerekekre, ezáltal az ilyen „élményrollerek” gyorsulása nagyon intenzív, a Dual mód aktiválásával csak óvatosan, ja és vizes úton, esőben ne közlekedjünk!

A gyártó által megadott 80 kilométeres hatótáv eléréséhez szükséges energiát egy 1,456 kWh kapacitású, vagyis 28 Ah-s 52 voltos aksi pakk szolgáltatja. Ez persze függ az útminőségtől, emelkedésétől – egyébként 45 fokos emelkedőket is leküzd a C1 –, illetve mekkora a pilóta súlya, esetünkben 150 kg-nál húzták meg a határt a gyári ajánlásban. 

Az Angwatt C1 nagy hatótávolságú roller, amely biztonságos a napi ingázáshoz, és kényelmes a hosszú utazásokhoz. Egy mozdulattal összehajtható és magunkkal vihető.

Első körben egy hosszabb, 10 kilométeres úttal kezdődött a teszt. A szülők garázsában parkoló autót, a gyerkőcöt meg a barátnőjét hoztuk haza. A Ford Focus-ba 3 fő és a roller kényelmesen elfért, igaz a hátsó ülés egyik részét le kellett hajtani. Megspóroltunk 20 kilométernyi üzemanyagot, nem kellet megkérni senkit, hogy kiszalajtson a szomszéd településre. Ezt a távot rendszeresen megtettük az elektromos gépsárkánnyal, egyszerűbb ezzel kiszaladni az ősökhöz, mint egy autóval, ilyen üzemanyagárak mellett!

A C1 energiakészletével nem takarékoskodtunk, gyakorlatilag full gázon, a fentebb elhelyezett videóban látható emelkedőkön le-fel, az aszfaltozott, illetve murvás Duna töltésen, füves töltésoldalon, földesúton csapatva 40 kilométer megtétele után, 43 V-tal a kijelzőn kapcsol le maximális teljesítmény mellett (ez kb. 46 V nyugalmi állapotban) a C1.

Teljesen megváltozik a helyzet, ha arra használjuk az elektromost rollert, amire azt kitalálták. Napi szinten munkába/suliba járni, 5-10 kilométeres távolságra. Nincs dugóban ácsorgás, parkolóhely mizéria, csak elsuhanunk a sorban állók mellett és lazán leparkolunk vagy sportosabb testalkat esetén összehajtjuk és visszük magunkkal a C1-et. Single, azaz csak hátsókerék hajtással, normális 25 – 40 km/h-s tempóval közlekedve 60 kilométeres hatótáv jött ki nálunk egy feltöltéssel, szóval egy hetet kibír töltés nélkül.

A legjobb az egészben az, ha napelemről – lehetőleg sziget üzemű, no MVM -, vagy Power Station-ról töltjük fel az elektromos gépünket, akkor 0 forintból közlekedünk. Megtérülő befektetés!

A kikapcsolásig lemerült roller akkumulátorába 1513 Wh-t töltünk mindkét töltő használatával 9 óra 03 perc alattPower Station konnektorából, napenergia a barátunk, nem az MVM.

Sokan szeretnénk tisztábban, gyorsabban közlekedni anélkül, hogy a napi forgalmi dugóktól szenvednének. Ennek a megvalósításához az Angwatt C1 egy remek alternatíva, amely komoly teljesítménnyel, nagy hatótávval, remek futóművel, kiváló fékkel, LED-es indexekkel és első-hátsó lámpákkal brutál jó vezetési élményt ad.

A legnagyobb negatívum az, hogy minden csavart át kell húzni az első használatba vétel előtt, valamint az összes gomb, kapcsoló eléggé gyenge minőségű és az LCD kijelzők tartalma is alig látható napfényben, mindezekért azonban kárpótol az ár.

Az Angwatt C1 elektromos roller megvásárlásához most a BGCZBP294 kupon használatával csak 978 dollárra lesz szükségünk, ami 338 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (19,56 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Frissítés! Mivel panaszkodtunk a hátsó irányjelzőre – és le is rúgtuk véletlen a helyéről, meg kellett ragasztani -, ezért a gyártó azoknak az ügyfeleknek, akik 2023.9.13-2023.9.30 között vásárol Angwatt C1-et, 1 további irányjelzőt küld ajándékba, ami egyébként 12 dollárba (4300 forintba) kerülne. Kínai raktárból fog érkezni a termék és természetesen nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, ez grátisz!

Valamint az Angwatt megígérte, hogy a későbbiekben minden csavar gyárilag meg lesz húzva, nem kell a vásárlónak ezzel bajlódnia.

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid