Korábban is voltak már plelykák a “fizetős Facebookról”, most azonban úgy néz ki, hogy valósággá válik a dolog, legalábbis az EU-ban, ahol a Meta nagy újítással készül a legfrissebb hírek szerint.
A New York Times friss értesülései szerint a Meta azt fontolgatja, hogy bevezet egy teljesen reklámmentes, fizetős verziót az olyan népszerű közösségi oldalaiból, mint a Facebook vagy az Instagram. Ez egy havidíjas megoldás lenne, amelynek a lényege, hogy egy egyelőre ismeretlen havi összegért cserébe teljesen eltűnnének a hirdetések a felületről. Ezen kívül persze más előnyöket is kaphatnak az előfizetők a normál felhasználókhoz képest.
Az újítás mögött az állhat, hogy a Meta szeretne megfelelni az EU új digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének, ami elég szigorúan szabályozza a személyre szabott reklámok megjelenítését is. A közösségi oldalak nagy része a reklámokból él, ezért normál esetben ezeknek a számát nem fogják csökkenteni, de a fizetős felhasználókból származó bevétel egy jó alternatíva lehet a vállalatoknak.
Fontos megjegyezni, hogy szó sincs arról, hogy mindenkinek fizetni kellene a Facebookért vagy az Instagramért, az előfizetés csak egy lehetőség lesz azoknak, akik szeretnének megszabadulni a reklámoktól. Arról viszont egyelőre nincs hír, hogy mikor kerülhet mindez bevezetésre.