Egy érdekes statisztika került napvilágra az iQmetrix jóvoltából, akik Kanada és az USA területén több mint 15.000 bolt adatait vetették össze.
A Galaxy S5 és az iPhone 5S eladási számait vizsgálták a megjelenésük utáni első hétvégén, és ez derült ki, hogy ebben az időszakban nagyobb arányban vettek Galaxy S5-öt az okostelefont vásárlók, mint iPhone 5S-t.
Az Apple legújabb mobiljának 2013 szeptember 20-22-én volt a nyitóhétvégéje, és ebben az időszakban a mobil eladások 18%-át tette ki a készülék az USA-ban, míg Kanadában 13% volt ez az érték. Ha az előzőeket összevetjük a Samsung legújabb csúcsmobiljának április 11-13-án lezajlott nyitóhétvégéjével, akkor 25%-ot kapunk az USA-ra, és 18%-ot Kanadára.
Egy látványos infógrafika is készült a kutatáshoz:
Persze az alábbi adatok nem globálisak, és csak adott időszakra vonatkoznak. Ráadásul nem is konkrét eladási mennyiséget tartalmaznak, hanem csak a teljes mobil eladásokból elért részarányát az adott készülékeknek, így tehát összességében ezekből még nem lehet általános következtetéseket levonni a két okostelefon népszerűségével kapcsolatban.