A nemrég megjelent pénzügyi jelentések alapján a HTC története eddigi egyik legrosszabb hónapján van túl: februárban mindössze 128 millió dolláros bevételt könyvelhetett el a tajvani gyártó.
A HTC az utóbbi években folyamatosan csúszik le a lejtőn, a csúcskészülékeik egyre nehezebben veszik fel a versenyt a konkurencia termékeivel, az alsóbb kategóriákban pedig szinte labdába sem rúghatnak a jóval olcsóbb mobilokat kínáló kínai gyártókkal szemben.
A lejtmenet 2016 februárjában sem állt meg, sőt: a 128 millió dolláros bevétel a tavaly ilyenkori 261 milliós adatokhoz képest sehol sincs. Még elkeserítőbb, hogy ez a szám a januári, hagyományosan gyengének titulált hónaphoz képest is 35%-kal kevesebb. Szükség lenne pedig a javulásra, ugyanis a tavalyi év utolsó negyedéve 101 millió dolláros veszteséget hozott, ami az ünnepi időszakban elég rémisztő.
Azért van néhány bíztató jel is a márkánál: a cég a Steammel közösen fejlesztett virtuális valóság headsetéből, a HTC Vive-ból mindössze 10 perc alatt 15 ezer darabot rendeltek elő a felhasználók. Egy eddig szinte nem is létező termékkategória egyik első, 800 dolláros versenyzőjétől ez egy igen meggyőző adat. Igaz kérdéses, hogy maga a HTC ebből milyen mértékben részesül. Ezenkívül a gyártó soron következő csúcsmobilja, a HTC 10 is fellendítheti a szebb napokat is megélt márkát.