Az appFigures friss jelentése szerint szinte hihetetlen módon bővült 2014-ben a Google Play Áruház, és a növekedési ütem jóval nagyobb volt, mint amit az Apple alkalmazásboltja produkált.
Nézzük a számokat! A Play Store összesen 1.43 millió alkalmazással zárta a tavalyi évet, míg az Apple Store 1.21 millióval, az Amazon Appstore pedig 293 ezerrel. Érdekes lehet megnézni a fejlesztők számát is, ami a Google esetében a 400 ezerhez közelít, az Apple-nél pedig valamivel 300 ezer alatt van.
A adatok talán még érdekesebbek, ha a növekedési ütemet nézzük. A Play Áruházból elérhető appok száma 2014-ben megduplázódott (!!!), ami tényleg figyelemreméltó. Az Amazon alkalmazásboltja ezalatt 80%-kal, az Apple App Store pedig 60%-kal tudott nőni. A fejlesztők száma szintén a Google-nél nőtt leginkább, de ez az eddigiek fényében már nem is annyira meglepő.
A kutatás a témaköröket is vizsgálta, és az derült ki, hogy míg Androidos frontos a játékok és a fotós appok bővültek leginkább, addig az Apple-nél az üzleti, valamint az étel/ital kategória mutatta a legnagyobb növekedést.