Angwatt X1 elektromos roller teszt – Újragondolva a legjobb

0

Nagyjából egy évvel ezelőtt a Banggood, az egyik legnagyobb kínai online kereskedő, piacra dobta saját elektromos roller márkáját, az Angwatt-ot. A kínálat most két új taggal, a CS1-gyel és tesztünk főszereplőjével, az X1-gyel bővült. Az Angwatt X1 egy erős, sokoldalú elektromos roller, amely kulcs nélküli NFC-indítással, 10 hüvelykes gumikkal, hidraulikus fékekkel és két, összesen 3600 wattos teljesítményű motorral rendelkezik. Ez a kombináció akár 150 kilogrammos terhelhetőséget, 85 kilométeres hatótávot és 70 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

  • Az Angwatt X1 elektromos roller megvásárlásához most a BGaf0a4a kupon használatával csak 1080,86 dollárra lesz szükségünk, ami 368 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (21,62 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Angwatt elektromos rollerek korábban is jártak nálunk. Elsőként a C1, majd a T1 került terítékre, az utóbbit 1000 kilométeres futásteljesítménnyel is megnéztük. A konklúzió annyi, hogy ekkora terhelhetőséggel, hatótávval és végsebességgel rendelkező rollerek minimum kétszer, háromszor annyiba kerülnek a hazai piacon. A fennmaradó árkülönbözetből egy kicsit foglalkozni kell a géppel. Cserébe kapunk egy brutál jó vezetési élményt adó rollert, amellyel tisztábban, gyorsabban közlekedhetünk anélkül, hogy a napi forgalmi dugóktól, tömegközlekedési nyomortól szenvednénk.

Az Angwatt azt ígérte az újdonságoknál – merthogy nálunk van már az Angwatt CS1 is -, hogy hallgattak a mi és a vásárlók visszajelzésére. A lenti képen az Angwatt X1 és a CS1 (jobb oldalt) feszül egymásnak. Akik egy kicsit jártasak a rollerek világában, azoknál felmerülhet némi déjá vu érzés. Az Angwatt X1 gyakorlatilag a Varla Eagle One, a Zero 10X (utolsó ismert hazai ár ~700 ezer forint) vagy az itthon sokak által használt, kedvelt Laotie SR10 reinkarnációja. Nem meglepő, rollermárkából annyi van, mint égen a csillag, valós rollergyártóból csak 3-4 van az egész világon.

Az Angwatt X1 méretes kartondobozban érkezett, összehajtva, hungarocell ágyba fektetve. A képen látható sok-sok polisztirolhab golyócska nem állandó segítőnk, Maxi kutya érdeklődésének eredménye. A szállítás során morzsolódott le, a roller azonban sérülésmentesen került ki a pakkból.

Volt itt még egy angol nyelvű felhasználói utasítás, egy multifunkciós szerszámkészletet és két darab, aktív hűtésű, 140 wattos teljesítményű EU-s töltőadaptert is.

Az összeszerelés első lépése a kormányszár rögzítése az átmenőcsavarral, majd a rögzítő-bilincsel fixáljuk a szerkezetet.

A kormány felszerelése a következő, ehhez három csavart kell betekernünk egy kis menetrögzítő kíséretében. Az első és hátsó sárvédők, valamint az LCD kijelző felszerelésével össze is áll a technika. Ezután csak a kerekeket szükséges felpumpálni (3,5 bar) és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást megkötni. Az utóbbit online kötöttük meg, éves díja 5040 Ft volt. A jogosítványnak és a védőfelszerelésnek kötelezőnek kellene lennie. A nagy teljesítményű elektromos rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújthatnak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából!

A korábbi tapasztalatokból kiindulva meglepődtünk, hogy az X1 gyári állapotában találkoztunk menetrögzítővel, zsírral a megfelelő helyeken és szilikonos alátétekkel. Sőt, a csavarok sem voltak lazák, de nem voltak állat módon meghúzva sem, szóval rendesen össze volt rakva a gép. Anno pont ezt kértük mi is, úgy látszik, az illetékesek meghallották.

A másik örömteli hír, hogy a futómű geometriája is rendben van. Igényesek a kovácsoltvas lengőkarok, látszik, hogy annak idején, az elődöknél ezt jól megtervezték. Az első és hátsó tekercsrugó is nagyon szépen csillapít, ment vele 60, 90 és 100 kg-os felhasználó is. Barátságosabb a viselkedése, mint a vaddisznó T1-nek, de azért nem olyan kezes, mint a jóindulatú szörnyeteg.

A roller 127 x 68 x 1127 cm-es kinyitott, illetve 127 x 68 x 49 cm-es összehajtott méretével, valamint 36 kg-os tömegével, vas- és alumíniumötvözetből készült vázával robusztus és strapabíró járműnek bizonyul. Az összecsukó szerkezet jól van megoldva, menet közben stabil, nincs mozgása.

A 23 cm széles, csúszásmentes gumiborítású taposófelület 26 cm-es talajtávolsággal és egész jó, 18 cm-es hasmagassággal rendelkezik. Ezért rossz minőségű földúton – ide számolhatjuk az ország közútjainak jelentős részét – közlekedhetünk, és járdaszegélyekről is leugrathatunk anélkül, hogy az alja hozzáérne a talajhoz.

A roller viszonylag keskeny kialakítása miatt – bár a két láb szűken elfér egymás mellett – kizárólag támadó állásban javasolt használni, azaz az egyik láb elöl, a másik pedig a kicktail-en (lábtartón).

Ez az állás biztosítja az optimális egyensúlyt, megelőzve a veszélyes speed wobble (beszitálás) jelenségét és a kormány hirtelen maga alá fordulását, amely számos versenytárs modellnél gyakori probléma.

A roller 10 hüvelykes (90/55-6) TUOVT márkájú pneumatikus városi/off-road abroncsokkal van felszerelve. Ezek aszfalton jól tapadnak, nem hangosak, és terepen megfelelően viselkednek. A 140 mm-es féktárcsák és a Dyisland márkájú hidraulikus fékeket elektronikus fék (E-ABS) egészíti ki. A régóta bevált és használt technológia motorfék alkalmazásával és a regeneratív fékezés elvének kihasználásával fokozza a fékhatást. A rendszer precíz és érzékeny fékadagolást tesz lehetővé, teljesen oké a történet.

A kellően széles kormányon, központi helyen elhelyezett LCD kijelzőre az Angwatt nagyon büszke. Tényleg látványos, minden fontos információt, mint például az akkumulátor feszültségét kijelzi, de erős napsütésben gondok lesznek az olvashatósággal.

Az X1-et a bekapcsoló gomb megnyomása után a kijelzőhöz érintett NFC-bilétával – amelyből két darabot kapunk – indíthatjuk, illetve állíthatjuk le. A telefonra is másolhatjuk az NFC-kódot, így azt is használhatjuk úgy, mint egy slusszkulcsot. A gyártó azt ígérte, hogy emelni fog a fényerőn, mert azt mi a rejtett P menüben nem tudjuk megtenni.

A baloldalon elhelyezett kapcsolóegységen a világítás, az elektromos kürt és az irányjelző kapcsolgatható. Itt találjuk a sebességfokozatok kiválasztására szolgáló plusz és mínusz gombot is. Az utóbbiak nyomvartatásával léphetünk be az előbb említett menübe, ahol az automatikus kikapcsolás idejét érdemes állítani (alapból 10 perc mozdulatlanság után kapcsol ki). A tempomatot is kapcsoljuk ki a P14-es pontban, mert rollereken a sebességtartó automatika cseppet sem veszélytelen.

Az elektromos hajtásrendszer központi eleme a 60 voltos névleges feszültségű, 22,5 Ah-s, 1350 Wh kapacitású lítium-ion akkumulátor, amely 18650-es típusú, A-minőségű cellákból épül fel. A kábelezéshez XT60-as csatlakozókat használtak, ezzel nincs hiba. A rendszer másik fontos eleme a vezérlő, amelyből két darab, szinuszos, 29 amperes van beépítve. Vízállósági IP tanúsítványról nincs  információ, de láthatóan szigeteltek ott, ahol kell.

Az első és a hátsó kerékagyban elhelyezett BLDC motorok 3600 wattos összteljesítményt adnak le. A maximális sebesség 70 km/h, a hatótáv 65-85 km, természetesen egy pehelysúlyú versenyző alatt.

A valós hatótávteszt extrém, 37 fokos melegben, sík úton, 97 kilogrammos terheléssel történt. Az akkumulátor 67,2 voltra, azaz 100%-ra volt töltve. Az elérhető 5 fokozatból többnyire a legmagasabb, 5-ös fokozatban, mindkét motor használatával haladtunk. A hüvelykujjas gázkarra rámarkoltunk, pont úgy, mint ahogyan azt egy motorkerékpárnál szoktuk.

A túra 76 percig tartott, ezalatt 39 km/h átlagsebességgel, 50,2 kilométert tettünk meg, a csúcssebesség 64 km/h volt. Az X1 órája ötöt csal távolságban és sebességben is a GPS-adatokhoz képest. A roller 0-ról 50 km/h-ra 3,9 másodperc alatt gyorsultkipörgő kerekekkel, ha akarjuk, tud ennél jobbat is!

A hőkamerás képen, amely közvetlenül a megállás után készült, jól láthatók a roller hőmérsékleti értékei. Ezek kiválóak, mert a 29,3 °C-os érték a földes talaj hőmérséklete volt, árnyékban, az aszfalton pedig valószínűleg a tojás is megsült volna.

Az 50,1 voltra (10%-ra) lemerült és már önálló haladásra nem képes X1-et a Power Station konnektorából, a napenergia segítségével, egy töltő használatával, közel 11 óra alatt 1568 Wh energiával töltöttük fel. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti a gyártó által megadott 1350 Wh kapacitást. A mellékelt képen látható intelligens töltő gondoskodott arról, hogy a töltési folyamat biztonságos és hatékony legyen.

Összességében az Angwatt X1 jól ismert, bevált alapokból építkezik, rendesen össze van rakva és így újra gondolva sokkal jobb lett elődeinél. A futómű, a lengéscsillapítás, a kormánycsapágy, a fékek, az elektromos rendszer teljesen rendben van, nem kell barkácsolni, csavarokat meghúzni, lazítani. Pontosabban az utóbbival nálunk annyi gond van, hogy az egyik töltőport nem működik, így csak egy töltővel lehet tölteni. Valószínűleg a szétszereléskor egy csatlakozót nem dugtunk vissza, majd később pótoljuk.

Az összecsukó szerkezet ügyesen van kitalálva, tényleg jó, de nincs rögzítő fül, hogy a kormányt a hátsó lábtartóhoz rögzítsük, így csak két kézzel emelhető fel a roller. A másik ostoba dolog az, hogy csak a hátsó részen van irányjelző, és az is pirosan villog, az elődöknél ezt jobban megoldották. Díjaznánk, ha pluszban megvásárolható lenne egy safety package, amelyben visszapillantó tükör, valamint Steering Damper (hidraulikus kormánystabilizátor, szitálásgátló) növelné a biztonságot. A kijelző fényerő növelése már csak hab lenne a tortán.

A gyártó tájékoztatása szerint a szitálásgátló a későbbiekben elérhető lesz, de külön kell megvásárolni.

Az Angwatt X1 jelenleg a legolcsóbb, duál motoros, 3600 watt összteljesítményű, 10 hüvelykes gumikkal, hidraulikus fékekkel és NFC-indítással rendelkező elektromos roller. Ár-érték arányban kategóriájában a legjobb ajánlat!

Az Angwatt X1 elektromos roller megvásárlásához most a BGaf0a4a kupon használatával csak 1080,86 dollárra lesz szükségünk, ami 368 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (21,62 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid