Ausom DT2 Pro duál motoros elektromos roller teszt – Az arany középút, ami a nagyokat is megszorongatja

0

Az Ausom DT2 Pro a gyártó egyik legjobb középkategóriás kétmotoros modellje, amely komoly teljesítményt és hatótávot kínál a két darab 1100 W-os motorjával és az 1217 Wh kapacitású akkumulátorával. A roller dupla lengőkaros (swingarm) felfüggesztéssel és hidraulikus tárcsafékekkel van felszerelve, emellett olyan extrákat is kínál, mint az NFC-indítás, a jelszózár, a rejtett AirTag-nyílás és a LED hangulatvilágítás. Ennek köszönhetően a prémium rollerek kényelmi funkcióit nyújtja jóval kedvezőbb áron, így kategóriájában az egyik legjobb ár-érték arányú választás.

Bevezetés – Közvetlenül a gyárból, kompromisszumok nélkül

Az Ausom márka viszonylag új szereplőként robbant be a köztudatba, de rövid idő alatt bizonyította, hogy érdemes komolyan venni őket. Ahogyan a Touroll vagy az Eleglide, úgy az Ausom is a Geekbuying üzlet, pontosabban az azt birtokló csoport által kínált elektromos rollerek márkája. Az eredmény: közvetlen értékesítés, szinte egyenesen a gyárból, ami megmagyarázza e modellek különösen vonzó árait. Teljes felszereltséget kapunk, anélkül, hogy több közvetítő árrését kellene fizetnünk. Az Ausom gyártásáért is a Magic Wheel felel, ez a cég gyártja többek között a sokak által ismert Vsett rollereket is. Bár tesztalanyunk a Geekmaxi.com webáruházból érkezett hozzánk, a tulajdonosi kör ugyanaz.

Az Ausom L2 Max tesztünkben egy remek ár-érték arányú, belépő szintű duál motoros gépet ismerhettünk meg, míg az F1 Max megmutatta, milyen az, amikor a gyártó mindent belead. A gyártó kínálata pedig folyamatosan bővül, nálunk van már az Ausom L1 is, amely a gyártó legkisebb, belépő szintű modellje. Ahogyan a képeken is látszik, ahol a DT2 Pro mellett áll, a méret- és teljesítménybeli különbség ég és föld. Míg az L1 egy könnyed városi cirkáló, addig a DT2 Pro egy igazi erőgép, ami nem ismer akadályokat.

Mostani tesztalanyunk, a DT2 Pro a két korábban tesztelt modell között helyezkedik el, és talán a legésszerűbb választás a kínálatból. Papíron 2200 wattos rendszerteljesítmény, 68 km/h végsebesség és akár 115 km hatótáv kecsegtet – de lássuk, mit tud mindebből a valóságban!

Kicsomagolás és összeszerelés – Minden a helyén, 15 perc alatt startra kész

Már a doboz mérete is sejteti, hogy egy komoly gépezetről van szó. A DT2 Pro gondosan becsomagolva, vastag hungarocell elemekkel rögzítve érkezik, így szállítás közben szinte lehetetlen, hogy sérülés érje.

A csomag tartalma a roller mellett a már megszokott Ausom kiegészítőket rejti. A biztonságos NFC-kulcsok (biléták és nyakpántos kártya), az összeszereléshez szükséges imbuszkulcsok és még egy pár kesztyű is megtalálható a dobozban. A legfontosabb kiegészítő természetesen a töltőadapter. Fontos megjegyezni, hogy bár a roller két töltőporttal is rendelkezik a gyorstöltés érdekében, a gyártó csak egy töltőt mellékel a csomaghoz.

Az összeszerelés a már megszokott módon zajlik, nem igényel műszaki előképzettséget. Csupán a kormányt kell a helyére illeszteni és négy csavarral rögzíteni, majd beállítani a fékkarok és a kijelző pozícióját. A gép lényegében 15 perc alatt menetkész.

Természetesen a csavarkötéseket, mint mindig, most is lecsekkoltok, ezen a téren minden rendben van. Aki komolyabban gondolja a rollerezést, nagyobb testsúlya van és 35-40°C-os melegben nagyobb távokat tesz meg, van egy hasznos tippünk. A taposórészt le kell venni, és a helykitöltésre használt lapot, illetve két kis keményszivacs téglatestet eltávolítani.

Az így nyert pár centi jó hatással lesz az akkupakk és a vezérlők hőelvezetésére, a felesleges hőterhelést nem szereti egyik elektronika sem.

kerekeket szükséges felpumpálni (45 PSI), és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást megkötni, melynek éves díja 5040 Ft. A jogosítványnak és a védőfelszerelésnek kötelezőnek kellene lennie.

A nagy teljesítményű elektromos rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújtanak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából! Aki nem így gondolja, töltsön el egy napot egy nagyobb város sürgősségi osztályának a várójában, persze csak megfigyelőként. Jó eséllyel látni fog felelőtlen rollerest hordágyon.

Ha nincs kedved a fenti, zölddel kiemelt linkre kattintani, itt a lényeg a linkelt cikkből: „ A balesetet szenvedett 13 éves lányt – aki szintén nem rendelkezett vezetői engedéllyel, és bukósisakot sem viselt – életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba”.

Műszaki adatok

Az alábbi táblázat tartalmazza a legfontosabb paramétereket:

Tulajdonság Érték
Motor 2 × 1100 W (dupla hub motor, össz: 2200 W)
Akku 52 V, 23,4 Ah (1216,8 Wh)
Névleges/csúcs teljesítmény 2200 W, ~2912 W (max)
Gyári végsebesség 68 km/h (valós: 57 km/h)
Hatótáv (gyári/25 km/h; 45 km/h) 58 km (25 km/h), 41 km (45 km/h), max: 115 km (labor)
Akkumulátor töltési idő 6–12,5 óra (1 vagy 2 töltővel)
Maximális teherbírás 135 kg
Váz anyaga Repülőipari 6061 alumíniumötvözet
Gumik 10×3” tubeless vákuumos (45 PSI ajánlott)
Fékrendszer E-ABS + első és hátsó hidraulikus tárcsafékek
Rugózás Lengőkaros, dupla független rugóelrendezés elöl-hátul
Kijelző 4,5” LCD, NFC zár, háttérvilágítás
Vízállóság IP54 (akku: IPX5)
Méretek (kihajtva/összecsukva) 132×79×135 cm / 132×79×54 cm
Platformméret / kormány 525×180 mm / 685 mm széles
Nettó tömeg 33,5 kg
Extrák NFC & jelszavas zár, rejtett AirTag tartó, tempomat, irányjelzők, ambient világítás

A paraméterek papíron is masszív kiállásra utalnak, de igazán csak a konkrét használat mutatja meg, mit is tud valójában a DT2 Pro.

Dizájn és Felépítés – A Részletek varázsa

A DT2 Pro már első ránézésre is a minőséget sugározza. A váz anyaga 6061-es alumíniumötvözet, amely nemcsak tartósságot biztosít, de a roller stabilitását és szilárdságát is garantálja, akár a maximális 135 kg-os terhelés mellett is.

A fellépő széles és stabil, ami különösen nagy lábméretű felhasználók számára nyújt kényelmes és biztonságos állást még nagyobb sebességnél is. 


A futómű az egyik legnagyobb erőssége a rollernek. Az Ausom modellekre jellemző állítható rugóstagos lengőkaros felfüggesztés (Swingarm) nem hiányozhat a DT2 Pro-ról sem, és ez a rendszer kiválóan elnyeli az út egyenetlenségeit, ami rendkívül sima és kényelmes utazást tesz lehetővé mind aszfalton, mind terepen. A 10 x 3.0 hüvelykes, defekttűrő, tömlő nélküli gumiabroncsok hozzájárulnak a kiváló menetkomforthoz. Fontos azonban megjegyezni, hogy a kerekek hajlamosak a nyomásvesztésre, ezért a rendszeres ellenőrzés elengedhetetlen a megfelelő teljesítmény és biztonság érdekében.

Az összecsukó mechanizmus masszív és biztonságos, amelynek stabilitása nem ad okot aggodalomra. A kialakítása lehetővé teszi a gyors összecsukást, ám a roller súlya miatt a hordozhatósága korlátozott.

A kormány szélessége majdnem ideális, 68 cm, a 72 jobb lenne, de ennek ellenére jó irányíthatóságot biztosít nagyobb sebességnél is.

A DT2 Pro világításrendszere tetszetős, de nem hibátlan. Az első LED fényszóró kellően erős, széles fénysávot ad, így sötétben alkalmas közlekedésre. A hátsó LED-es lámpa, amely féklámpaként is funkcionál, szintén rendben van.

A kormányoszlopba integrált és a lábtartó oldalain elhelyezett kék LED csík, illetve Ausom felirat jól néz ki, igény esetén a plusz gomb dupla megnyomásával kikapcsolható. Az irányjelzőt a mögöttünk lévők észlelhetik, a közlekedés többi résztvevője azonban nem, szóval itt elcsúszik a mutatvány.

Menetkomfort és biztonság – Terepen és aszfalton is otthonosan

A lengőkaros felfüggesztés és a 10 colos, tömlő nélküli kerekek kombinációja kiváló menetkomfortot biztosít. A roller magabiztosan halad át a kisebb úthibákon és egyenetlenségeken, ami csökkenti a vibrációt és kíméli a felhasználót.

A fékrendszer a DT2 Pro egyik kiemelkedő tulajdonsága. Az E-ABS és az első, illetve hátsó hidraulikus tárcsafékek együttese tökéletes fékhatást biztosít. A hidraulikus fékek ereje és adagolhatósága tökéletes. Megvalósítható az egyujjas fékezés, a mutatóujjas gázkar jó, stabilan meg tudjuk fogni a kormányt a karok kezelése közben.

A roller IP54 vízállósági besorolást kapott (akku: IPX5), ez azt jelenti, hogy szemerkélő eső, kisebb pocsolyák/felcsapódó víz ellen védett a roller, de nagyobb esőben használni nem ajánlott.

Kijelző és Kezelőszervek – Minden fontos adat egy pillantásra

A DT2 Pro vezérlőpultjának központjában egy 4,5 hüvelykes LCD kijelző található, amelyről a legfontosabb információ (sebesség, akkumulátor töltöttségi szintje, menetmód) egy pillantás alatt leolvasható. Bár a kijelző tartalma részletes, sajnos napfényben a láthatósága korlátozott.


A biztonság is kiemelt szerepet kapott. A rollert NFC-kártyával vagy jelszóval lehet indítani. Ez a fejlett funkció hatékonyan védi a rollert az illetéktelen használattól. A rejtett AirTag tartó – ami nem annyira rejtett, de a nyitásához speckó imbuszkulcs kell – is hasznos biztonsági opció.

Motor, teljesítmény és hatótáv – A számok nem hazudnak

És most jöjjön a lényeg! A DT2 Pro szívét a két, egyenként 1100 W-os motor adja, egy 52V-os, 23.4 Ah kapacitású akkumulátorral megtámogatva. De mit jelent ez a gyakorlatban, egy 100 kilogrammos tesztpilótával a fedélzeten? A gyorsulás elég jó: álló helyzetből mindössze 6,2 másodpercre van szüksége, hogy elérje az 50 km/h-s sebességet. Ez az érték önmagáért beszél, a gép magabiztosan hagyja maga mögött a zöldre váltó lámpánál a forgalom nagy részét.

A végsebesség terén érdemes a GPS-re hagyatkozni. Míg a gyártó 68 km/h-t ad meg, a roller saját kijelzője terhelés nélkül 82 km/h-t mutat. A valóság 100 kg-os terheléssel GPS szerint mért 62 km/h, ami még mindig elképesztően gyors. Ebből látszik, hogy egy könnyebb, 65 kg-os pilótával a gyárilag megadott tempó is reális lehet.

A hatótáv a legérdekesebb kérdés. A gyári adatokat elfelejthetjük, jöjjenek a valós mérések! Szintén 100 kg-os terheléssel, a legerősebb “Race” módban, dinamikus használat mellett (városban lassabban, országúton folyamatos 55 km/h GPS szerinti tempóval, ami a kijelzőn 60-nak felelt meg) 22 kilométer megtétele után merült az akkumulátor 50%-ra (50,6V feszültségre). Ez azt jelenti, hogy még ilyen extrém használat mellett is kb. 40 km-es hatótávval számolhatunk. Ha egy fokozattal lejjebb kapcsolunk, „Sport” módba, és egy kényelmesebb, 35-40 km/h-s átlagsebességgel haladunk, a megtehető táv kitolódik 45-50 kilométerre. Járdán, 50-60 kg-os testecskével, ECO módban, sík úton, 15-25 km/h-s csúcssebességgel közlekedve hozható a gyári 115 km-es hatótáv. Próbáltuk már kicsi és nagy rollerrel is, többször.

A csutkára lemerült akkumulátorba (soha ne merítsük le teljesen) a 118 wattos töltővel az elhasznált energiát visszatölteni 12,5 óra alatt lehet. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti a gyártó által megadott kapacitást (1216,8 Wh).

Előnyök ✅

  • Kiváló teljesítmény: A duál motoros konfiguráció dinamikus gyorsulást és nagy végsebességet biztosít a valós használat során is.
  • Bevált alapokra épülő platform: A roller a Vsett és Mukuta platformjának köszönhetően stabil és megbízható konstrukcióval rendelkezik, ami csökkenti a műszaki hibák kockázatát.
  • Hatékony fékrendszer: A hidraulikus tárcsafékek és az E-ABS rendszer elengedhetetlen biztonsági elemei a rollernek, és megbízhatóan működnek.
  • Innovatív futómű: A négy független rugós felfüggesztés jól kezeli a legtöbb úthibát, és stabil, kényelmes utazást biztosít.
  • Minőségi összeszerelés és felépítés: A robusztus 6061-es alumíniumötvözet váz és a precíz hegesztések hosszú élettartamot és nagy terhelhetőséget garantálnak.
  • Modern funkciók: Az NFC-kulcsos indítás és a fejlett P-beállítások testreszabhatóságot és modern felhasználói élményt nyújtanak.

Hátrányok ❌

  • Biztonsági kockázat: Az irányjelzők elölről nem, oldalról alig láthatók, ami a dizájn oltárán hozott kompromisszum, és komoly biztonsági kockázatot jelent a közlekedésben.
  • Hosszú töltési idő: A csomagban csak egy töltő található, ami a két töltőporthoz képest hosszú töltési időt eredményez. A második töltő megvásárlása további költséget jelent.
  • Korlátozottan olvasható kijelző: Az LCD kijelző nappali fényben nehezen olvasható, ami rontja a felhasználói élményt.
  • Kemény rugózás: A hátsó felfüggesztés a könnyebb súlyú felhasználók számára kissé keménynek bizonyulhat, ami csökkentheti a menetkomfortot.
  • Nehéz súly: A 33,5 kg-os tömeg a hordozhatóság szempontjából jelentős hátrányt jelent, megnehezítve a cipelést és a szállítást.

Összességében az Ausom F1 Max egy kiváló ár-érték arányt képvisel a nagyteljesítményű elektromos rollerek piacán. A megbízható alapokra épülő, robusztus és funkcionális kialakításnak köszönhetően a roller megfelel a teljesítményorientált felhasználók elvárásainak. A vásárlóknak azonban tisztában kell lenniük a valós teljesítménybeli korlátokkal. A kedvező ár, a vámmentes szállítás és a robusztus felépítés révén a DT2 Pro érdemi alternatívája a drágább, de azonos alapokra épülő versenytársainak.

Összegzés – Ítélet: Kinek való a DT2 Pro?

Az Ausom DT2 Pro egy rendkívül meggyőző elektromos roller, ami tökéletesen egyensúlyoz a teljesítmény, a minőség és az ár között. Erősebb és komolyabb, mint az L2 Max, de megfizethetőbb és talán ésszerűbb kompromisszum, mint a csúcskategóriás F1 Max. A valós mérésekkel alátámasztott, brutális gyorsulás, a 60 km/h feletti valós végsebesség és a 40 km körüli, dinamikus használat melletti hatótáv egy olyan csomagot alkotnak, amibe nehéz belekötni.

Kinek ajánljuk? 

Azoknak a haladó rollereseknek, akik egy megbízható, erős gépet keresnek mindennapi ingázáshoz vagy hétvégi túrákhoz, és a papíron megadott adatok helyett a valós, mért teljesítményt értékelik. Ha egy olyan rollert keresel, ami a legtöbb helyzetben bőséges erőtartalékkal rendelkezik és minőségi alkatrészekből épül fel, akkor az Ausom DT2 Pro-ban nem fogsz csalódni.

Hol és mennyiért?

Az Ausom DT2 Pro a  Geekmaxi lengyel raktárából érkezik, így vámmentes és gyors szállítással számolhatunk. A 1W9JSCYM kuponnal jelenleg 869 euróért vásárolható meg, ami 345 ezer forintnak felel meg.

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid