Nem egy friss esetről van szó, de most került pont a végére, ugyanis az ausztrál fogyasztóvédelmi hivatal (ACCC) 9,7 millió dollár bírságot szabott ki a Samsungra a telefonjai vízállóságával kapcsolatos félrevezető reklámok miatt.
Az ACCC által kiadott sajtóközlemény szerint a Samsung elismerte, hogy hamis állításokat tett a Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus és Note 8 mobilok vízállóságáról.
Az ACCC megjegyzi, hogy a Samsung 2016 márciusa és 2018 októbere között kilenc félrevezető hirdetést tett közzé, amelyekben azt állította, hogy a telefonok alkalmasak medencékben és tengervízben való használatra. Ezek a kampányok a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon, a vállalat saját weboldalán és az üzletekben futottak.
A Samsung Australia most elismerte, hogy ha a fent említett Galaxy telefonokat medencébe vagy tengervízbe merítik, a töltőport korrodálhat és működésképtelenné válhat.
“A Samsung Australia vízállósággal kapcsolatos állításait a Galaxy telefonok fontos előnyeként reklámozták. Sok fogyasztó, aki Galaxy telefont vásárolt, a félrevezető reklámoknak lehetett kitéve, mielőtt az új telefon megvásárlása mellett döntött volna” – jegyezte meg az ACCC elnöke, Gina Cass-Gottlieb a sajtóközleményben.
A felügyelőszervezet több száz olyan fogyasztó panaszát vizsgálta meg, akik azt állították, hogy vízben való használat után problémáik adódtak a telefonjukkal. Egyes esetekben a készülékek teljesen működésképtelenné váltak.
Via AndroidAuthority