Bizonyára sokan találkoztak már a borítóképen látható játékok reklámjával a Facebookon vagy más közösségi oldalon, azonban akik letöltötték ezeket, azok valószínűleg nagyot csalódtak, mivel egy teljesen más jellegű játékot kaptak.
A Homescapes és a Gardenscapes nevű játékokról van szó, mindkettő elég sikeres, már 100 millió fölötti letöltésszámmal büszkélkedhetnek a Play Áruházban. Ebben vélhetően az agresszív reklámkampánynak is nagy szerepe volt, amivel még nem is lenne semmi baj, ám a játékok nem igazán azt nyújtják, amit a hirdetések ígértek.
A reklámokban érdekes logikai feladványokat láthattunk, amelyekben különböző csapszegeket kell megfelelő sorrendben kihúznunk a feladat teljesítéséhez. A valóságban azonban a játékok lényege, hogy egy házat vagy kertet kell felújítani, amihez főként Candy Crush-szerű pályákat kell megcsinálni.
A reklámokban ígért logikai feladatok ugyan benne vannak a játékokban, de ezek csak egy későbbi szakaszban válnak elérhetővé, amihez sokat kell játszani, és a felhasználók nagy része valószínűleg már nem is jut el hozzájuk. A probléma tehát az, hogy az izgalmas logikai feladványok helyett alapvetően teljesen mást nyújtanak ezek a játékok.
A hirdetések egyébként egy brit szervezet, az Advertising Standards Authority (ASA) haragját vívták ki, akik fel is léptek a cég ellen, és betiltották az országban a Homescapes és a Gardenscapes játékok kifogásolható reklámjait.
A szóban forgó címek fejlesztője, a Playrix azzal védekezett, hogy a hirdetések alatt fel volt tüntetve, hogy az eredeti játék másként néz ki, ráadásul valóban a játékból származtak a behirdetett pályák is. Ennek ellenére azóta állítólag már változtattak a játékmeneten, hogy elkerüljék a későbbi problémákat.
Te ismered valamelyik játékot, vagy esetleg próbáltad is őket?
Forrás: BBC