Az egy ideje már egyértelmű, hogy a YouTube igyekszik minden felhasználót rávenni arra, hogy nézzék a reklámokat, vagy pedig fizessenek elő a Premium szolgáltatásra. A reklámblokkolók tiltása mellett sokan arra panaszkodtak az elmúlt időszakban, hogy nem jelent meg vagy nem működött náluk a hirdetések átugrására szolgáló gomb, a vállalat szerint azonban minden rendben.
Azt már megszokhattuk, hogy a reklámok többségét 5 másodperc után át lehet ugrani a YouTube-on, ez a funkció azonban sokaknál nem működött rendesen mostanában, így arról mentek a találgatások, hogy esetleg szándékosan veszi el ezt a lehetőséget a platform a felhasználóktól.
Egyeseknél a gomb megjelenéséig tartó visszaszámláló tűnt el, és így meg sem jelent időben a gomb, másoknál pedig kiszürkült és nem lehetett megnyomni. A Redditen rengeteg panasz összegyűlt ezzel kapcsolatban és a így a hírekre nem sokkal később a vállalat.
A YouTube szóvivője, Oluwa Falodun tagadta a vádakat, és kijelentette, hogy a vállalat nem távolítja el a kihagyás gombot. „A kihagyható hirdetéseknél a gomb a lejátszás után 5 másodperccel jelenik meg, ahogy mindig is” – mondta Falodun.
Azonban arra is kiért a szóvivő, hogy próbálják egyszerűsíteni a YouTube lejátszó felületét, csökkentik a megjelenő elemek számát, hogy a felhasználók minél zavartalanabbul nézhessék a hirdetéseket és kattinthassanak rájuk.
Via AndroidAuthority