20 millió dolláros büntetést kapott az egyik legnépszerűbb mobilos játék

0

Az FTC, vagyis a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság, és az Igazságügyi Minisztérium 20 millió dolláros bírságot szabott ki a Genshin Impact forgalmazójára, a Cognosphere LLC-re (HoYoverse). A büntetést azért kapták, mert a játékban megtévesztő loot box stratégiát alkalmaztak, amellyel kifejezetten a gyermekeket és tinédzsereket célozták meg, ezáltal pedig megsértették a Gyermekek Online Adatvédelmi Szabályozását (COPPA).

A későn kelők kedvéért tisztázzunk néhány alapfogalmat. A Federal Trade Commission (FTC) az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi hivatala, amelynek feladata többek között a fogyasztók védelme a tisztességtelen és megtévesztő kereskedelmi gyakorlatoktól. A loot boxok pedig, vagy magyarosabban zsákmánydobozok, olyan játékon belüli “dobozok”, amelyeket különböző videójátékokban lehet megvásárolni vagy megszerezni, és ezekben véletlenszerűen generált virtuális tartalom van.

Ezek lehetnek kozmetikai elemek, felszerelések, fegyverek, vagy akár játékbeli pénznem is. A loot boxok lényege a meglepetés és az izgalom, hiszen a játékos nem tudja előre, hogy mit fog kapni. Ugyanakkor ezek állandóan vita tárgyát képezik, mivel sokak szerint ezek boxok a szerencsejáték egy fajtáját képezik, és hozzájárulhatnak nagyon durva függőségek kialakulásához, különösen a fiatalabb korosztály körében. Éppen ezért számos országban szabályozzák vagy tiltják a loot boxok alkalmazását.

Visszatérve a Genshin Impact fejlesztőjére: a vád szerint a játék félrevezető marketingstratégiái és a nem egyértelmű árképzése elrejtette a játékbeli vásárlások valódi költségeit, ami ahhoz vezetett, hogy a játékosok, különösen a kiskorúak, jelentős összegeket költöttek el anélkül, hogy valódi esélyük lett volna ritka játékon belüli tárgyak megszerzésére.

Félkarú rabló, csak modernebb köntösben. A helyzet rendezése érdekében a HoYoverse abba is beleegyezett, hogy a jövőben különböző változtatásokat eszközöl, beleértve a loot boxokkal való nyerés esélyének egyértelműbb ismertetését, a játékbeli pénznem árfolyamának átláthatóbb közzétételét, a lootboxok közvetlen, valódi pénzzel történő vételezésének bemutatását, illetve a 16 év alatti játékosok vásárlásainak korlátozását szülői beleegyezés nélkül. Ha te sem érted, hogy az utóbbit miért nem vezették be hamarabb, akkor már ketten vagyunk.

A büntetés megfizetésén és a fenti változtatásokon kívül a fejlesztőknek még a 13 év alatti gyermekektől, szülői beleegyezés nélkül gyűjtött adatokat is törölniük kell. Plusz javítaniuk kell az átláthatóságot azzal kapcsolatban, hogyan történik a valódi pénz átváltása virtuális valutára. Ezáltal mérsékelhetik, vagy akár meg is szüntethetik a fiatal játékosok pénzügyi károsodásának kockázatát – állítják a bírságot kiszabó hatóságok.

Forrás: Android Police

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid