7500 Ft-os kártérítés jár 180 ezer Yettel-ügyfélnek

0

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) évekkel ezelőtt eljárást indított az akkor még Telenor néven futó hazai szolgáltató ellen, amelynek most került pont a végére: a vállalat 7500 Ft-os jóváírást ad közel 180 ezer ügyfelének. (Frissítés: a cikk végén olvasható a Yettel Magyarország állásfoglalása.)

A magyar versenyhatóság, még 2019 végén bírságolta meg a Telenor Magyarország Zrt.-t, amiért a vállalat 2016 és 2017 között 0 Ft-osként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben az áruk egy részét beépítette a havidíjba.

A megtévesztő gyakorlat miatt eredetileg 1,8 milliárd forintos bírságot kellett volna a szolgáltatónak fizetnie, de végül ezt 125 millió forintra mérsékelték, miután a Telenor utódja, a Yettel 1,31 milliárd forintos kompenzációs csomagot vállalt, amit az érintettek között osztanak szét.

A szolgáltató közel 180 ezer fogyasztónak fog fejenként 7500 forint kompenzációt fizetni, az összeget a számlán írják majd jóvá, vagy pedig hozzáadják a feltöltőkártya keretéhet. Erre azok a jelenlegi ügyfelek jogosultak, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között, vagyis a Telenor Blue kampányok alatt készülékvásárlással egybekötött hűségidős szerződést kötöttek. Az érintetteket a Yettel előzetesen email-ben vagy sms-ben fogja értesíteni.

Amennyiben a vállalat által kifizetett kompenzáció nem éri el az 1,31 milliárdos összeget, a fennmaradó részt bírságként kell befizetniük.

  • Frissítés: alább olvasható a Yettel Magyarország állásfoglalása.

Üdvözöljük, hogy ügyfeleink számára előnyösen zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által folytatott, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás.

A megismételt versenyfelügyeleti eljárásban az ügy lezárása érdekében a Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt. Ennek részeként a Yettel Magyarország Zrt. a GVH által elfogadott felajánlásában vállalta, hogy tevőleges jóvátétel keretében mintegy 1 milliárd 318 millió forint összegben kompenzációt biztosít a határozatban rögzített fogyasztóknak, ami ügyfelenként bruttó 7 500 Ft-os számlajóváírást, illetve feltöltő kártyás ügyfeleknél 7 500 Ft egyenlegfeltöltést eredményez. A kompenzáció azon lakossági előfizetőkre terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél.

A Yettel lemondott a határozattal szembeni jogorvoslati jogáról, így a kompenzáció mellett a GVH által meghatározott 125 millió Ft összegű bírságot a vállalat befizeti, és azzal szemben további jogi eljárást (bírósági felülvizsgálat) nem kezdeményez.

Az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését a kompenzációra jogosult előfizetők számára és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.

Az ügy hátteréről:

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most meghozott döntésével egy, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás zárult le. A GVH által kifogásolt hirdetésekben kedvezményes, akár 0 Ft-os készülékárakat kínált a vállalat a Telenor Blue tarifa választása mellett. A hivatal vizsgálatának eredménye alapján nem volt teljes körű a tájékoztatás, ezért 2019 decemberében 1,8 milliárd forint összegű bírság kiszabásáról hozott határozatot. Cégünk ezen határozattal nem értett egyet, úgy véltük, hogy nem követtünk el jogsértést, ezért cégünk a GVH határozatát 2020 év elején bíróságon támadta meg. Bár a bíróság a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot tekintve a GVH-val megegyező eredményre jutott, a bírság kiszabásával kapcsolatos rendelkezéseket döntésével hatályon kívül helyezte, és a bírság mértékének meghatározására új eljárás lefolytatására kötelezte a GVH-t. A GVH mostani határozata ebben a megismételt eljárásban született.

Via 24.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid