Kijött a Brand Directory legújabb jelentése, amely a világ legértékesebb márkáit rangsorolja 2022-ben. Az Apple lett az első, de más mobilokkal foglalkozó vállalatok is feltűnnek a listában.
Azt már az elején érdemes tisztázni, hogy a márkák értéke egy becsült szám, aminél elég sok tényezőt figyelembe vesznek, tehát nem pusztán a bevételről, a nyereségről vagy a piaci részesedésről van szó, és nem is feltétlenül a népszerűségről.
Nem meglepő módon az Apple lett az első, az almás vállalat már jó ideje vezeti az ilyen listákat. Egyébként a márka értékét 355,1 milliárd dollárra becsülték, ami 35%-os növekedés az egy évvel korábbi számhoz képest. Nem mellesleg ezzel minden korábbi rekordot megdöntöttek.
Íme a friss sorrend:
- Apple
- Amazon
- Microsoft
- Walmart
- Samsung Group
- ICBC (Industrial and Commercial Bank of China)
- Huawei
- Verizon
Az Amazon és a Google is felkerült a dobogóra, egyiken sem lepődtünk meg, és a Microsoft negyedik helyezése is papírforma szerinti.
A listán egyébként többségében techvállalatok szerepelnek, ott van például a Samsung a hatodik helyen, majd rögtön utána a Facebook. Érdekes módon még a Huawei is felfért a top 10-es listára, úgy néz ki, hogy bár a gyártó eladásait megtépázták az amerikai szankciók, azért a márka továbbra is komoly értéket képvisel.