Áprilisban a Samsung elérte a 24%-os mobilpiaci részesedést globálisan, vagyis majdnem minden negyedik eladott készülék tőlük származott az elmúlt időszakban. Utoljára 2017-ben volt ennél magasabb a gyártó részesedése.
A Counterpoint kutatóintézet kiadott egy friss, 2022 áprilisára vonatkozó mobilpiaci jelentést, amelyben a 3 legnagyobb szereplő piaci részesedését vizsgálják, és a csatolt diagramról nem csak a jelenlegi eredmény, hanem az elmúlt 5 évben történt változások is leolvashatók.
A Samsung áprilisban a mobilpiac 24%-át uralta, amivel magasan az első helyen állt, az utána következő Apple ugyanis 15%-ot ért el, a harmadik helyezett Xiaomi pedig 12%-ot.
Ha megnézzük a Samsung részesedését az elmúlt 5 évben, akkor jól látható, hogy utoljára 2017 áprilisában teljesített a mostaninál jobban a vállalat, akkor a piac 25%-át tudták megszerezni. Az Apple akkor 14%-on állt, a Xiaomi pedig még csak az eladott készülékek 4%-át tudhatta magáénak.
A Samsung a mostani sikereit részben olyan piacoknak köszönheti, mint India és Latin-Amerika, de világszerte jól teljesítenek, egyedül Kínában nem tudták megvetni a lábukat, ott inkább a helyi gyártók tarolnak az Apple mellett. A dél-koreai vállalatnak népszerűek az olcsóbb Galaxy A és Galaxy M szériás készülékei, de a Galaxy S22 széria is egész jól teljesített az elmúlt hónapokban.