Egy friss jelentés szerint pánik tört ki a Google-nél, amikor megtudták, hogy a Samsung azt fontolgatja, hogy Bingre cseréli az alapértelmezett keresőt a készülékein. Bár a Google szinte egyeduralkodó a keresési piacon, az elmúlt időszakban történtek olyan változások, amelyek aggodalomra adhatnak okot.
A The New York Times nemrég arról számolt be, hogy a Google-nél márciusban megtudták, hogy a Samsung fontolgatja az alapértelmezett kereső lecserélését a Galaxy készülékeken. A Google megoldását a Bing válthatja, ami elég nagy presztizsveszteség lenne a keresőórás számára. A hírek hallatán állítólag pánikhangulat lett a vállalatnál, külön csapatot toboroznak arra a célra, hogy meggyőzzék a Samsungot.
A Google-nek egyébként durván 93%-os részesedése van az internetes keresők piacán, míg a Bing 3% környékén áll, tehát azt gondolhatnánk, hogy nincs semmi félnivalójuk. Tavaly azonban szinte a semmiből hirtelen az egyik legmenőbb dologgá vált az interneten a ChatGPT mesterséges intelligencia, amelybe a Microsoft hatalmas összeget fektetett, és a Bing keresőbe is integrálták. Ez egy kicsit átrendezheti a piacot, és hiába próbál a Google egy saját megoldással konkurenciát állítani, egyelőre úgy tűnik, hogy lemaradásban vannak.
És hogy mi köze ehhez a Samsungnak? Sokan azt gondolhatják, hogy nem annyira fontos az alapértelmezett kereső, hiszen ha valaki a Google-t kedveli, akkor úgyis azt fogja használni. A valóság azonban az, hogy a felhasználók nagy többsége nem változtat az alapértelmezett alkalmazásokon, azt használják, amit eléjük tesznek, és ez a keresővel is így van. A Google éppen ezért komoly összeget fordít arra, hogy a saját megoldásuk legyen a telefonokon, a Samsungnak 3 milliárd dollárt, az Apple-nek pedig 20 milliárd dollárt fizetnek évente. Mivel azonban a Bing is képbe került, elképzelhető, hogy újra kell majd tárgyalni az összeget a Samsunggal, és kicsit többet fizetni, ha meg akarják tartani a helyüket.