Összességében véve egyre kevesebb új okostelefont vásárolnak a felhasználók, vagyis folytatódik a piac hanyatlása, azonban vannak növekvő szegmensek. A drágább, 200 ezer Ft fölötti készülékeket még mindig sokan, sőt, egyre többen veszik, és a használt, illetve felújított/újracsomagolt telefonok is egyre népszerűbbek.
Az okostelefonok piaca az elmúlt néhány negyedévben hanyatlóban volt, ami a világgazdasági helyzetet tekintve nem meglepő. A Counterpoint és a Canalys elemzőcégek jelentései szerint a tendencia folytatódik, bár később lehet egy kisebb fellendülés a jelek szerint.
A Counterpoint szerint az okostelefonok piacán már a nyolcadik egymást követő negyedévben mértek visszaesést, éves szinten 8%-ot csökkentek az eladások. A Canalys szerint még nagyobb, 11%-os visszaesés volt 2023 második negyedévében (éves viszonylatban).
A Samsung a középkategóriás Galaxy A sorozatának erős eladásai miatt vezette a mezőnyt, míg a második helyre az Apple került. A harmadik, negyedik és ötödik helyet kínai székhelyű vállalatok, a Xiaomi, az Oppo és a Vivo szerezték meg. Mind a Canalys, mind a Counterpoint közel hasonló piaci részesedést mért ezeknél a telefongyártóknál. Íme a friss adatok (Counterpoint):
- Samsung (22%)
- Apple (17%)
- Xiaomi (12%)
- Oppo (10%)
- Vivo (8%)
A Counterpoint azt is megjegyezte, hogy a prémium telefonok piaca nagy növekedést mutatott. A 600 dollárnál (~200 ezer Ft) drágább készülékek most először lépték át a 20%-os részesedést, vagyis minden ötödik eladott mobil drágább, felsőkategóriás modell volt.
Miközben az okostelefonok piaca összességében továbbra is csökkenő tendenciát mutat, egy korábban közzétett jelentés szerint a használt/felújított mobilok eladásai 16%-kal nőttek a tavalyi évhez képest. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók egyre inkább vásárolnak használt készüléket olcsóbban, mint vadonatúj mobilt.
Források: Counterpoint, Canalys, via