Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Netflix megszünteti a “Basic”, vagyis alap csomagot, ami a legolcsóbb reklámmentes előfizetési lehetőség, most pedig arról szólnak a hírek, hogy egyre több régióban lépik ezt meg.
Kanada után az USA-ban és az Egyesült Királyságban sem lehet már előfizetni az olcsóbb reklámmentes csomagra, és hamarosan további országokban is kivezethetik ezt az opciót.
A Netflix célja egyértelműen a bevételek növelése, és a Basic szint megszüntetése várhatóan beváltja majd a hozzá fűzött reményeket. Akik olcsóbb előfizetést szeretnének, azok kénytelenek lesznek reklámokat nézni, akik pedig nem szeretnének hirdetéseket, azoknak többet kell majd fizetni. Mindkettővel jól jár a vállalat.
Íme az új kínálat (később jó eséllyel máshol is ezek lesznek):
- Standard with Ads: 1080p felbontást kínált egyszerre akár 2 eszközön, de reklámok jelennek meg, és lesz néhány tartalom, ami nem érhető el ebben a verzióban
- Standard: 1080p felbontást kínált egyszerre akár 2 eszközön (reklámmentes)
- Premium: 4K felbontás, és egyszerre akár 4 eszközön is nézhető (reklámmentes)
A jó hír az, hogy az érintett országokban egyelőre csak az új előfizetőknek kell lemondaniuk a reklámmentes Basic csomagról, akik jelenleg is ebben vannak, azoknál most még nem szűnik meg. Később persze ez is változhat.
Magyarországon egyelőre nem változott a kínálat, sőt, nálunk még egyáltalán nem jelent meg a reklámokkal támogatott előfizetési lehetőség, de valószínűleg csak idő kérdése, hogy itt is életbe lépjenek a változások.