A Google nagyon ráfeküdt a bevétel maximalizálására a YouTube kapcsán is, egyre több a zavaró reklám, a blokkolókat pedig tiltani fogják. Szerencsére a hirdetések nagy részét még át lehet ugrani néhány másodperc után, a keresőóriás azonban szeretné elérni, hogy minél kevesebben éljenek ezzel a lehetőséggel.
A legtöbb YouTube-reklám elindulása után 5 másodperccel megjelenik egy “Hirdetések átugrása” gomb, aminek most egy új verzióját teszteli a Google. A vállalat természetesen azt szeretné, hogy minél kevésbé legyen szembetűnő ez a lehetőség, ezért az új gomb sokkal kisebb lesz, és szinte teljesen átlátszó, így alig lehet majd észrevenni.
Az új verzió meg fog jelenni az asztali felületen és a mobilos alkalmazásban is, amennyiben sikerrel jár az éles tesztelés. Egyelőre még csak néhány felhasználónál frissült, de később várhatóan szélesebb körben is bevezetik.
A Google a reklámblokkolókkal is igyekszik felvenni a harcot, már küldik a figyelmeztetéseket azoknak, akik ilyesmit használnak. Ha harmadszori értesítés után sem kerül kikapcsolásra a blokkoló, és a felhasználó a Premium szolgáltatásra sem hajlandó előfizetni, akkor nem fog működni a lejátszás.