A kínai vásárlókban bár kétségtelenül ott van a rajongás a hazai márkák iránt, köztudottan megőrülnek az iPhone modellekért is, amelyek általában jól fogynak a bolygó egyik legnagyobb, ezáltal legfontosabb okostelefonos piacán. A helyi kereskedők azonban most arról számolnak be, hogy a Huawei Mate 60 jobban teljesít eladások szempontjából, mint a friss almás zászlóshajó.
Az elmúlt héten néhány forgalmazó megosztotta gondolatait az iPhone 15 és a Huawei Mate 60 készülékek eladásai kapcsán. A legtöbbjük úgy véli, hogy a Mate 60 modellek jobban fogynak, és ennek hátterében az áll, hogy a vásárlókat elbizonytalanítják az iPhone 15, vagyis jobban mondva a Pro modellekkel kapcsolatos hírek.
Az Apple zászlóshajók ugyebár hajlamosak túlmelegedni, ami a gyártó szerint egyáltalán nem tervezési hiba miatt történik, illetve szerintük sok esetben harmadik féltől származó alkalmazásokban keresendő a forrósodás oka.
Mindenesetre készült egy javítás, ami elvileg megoldja a problémát, de a kínai vásárlóknak úgy látszik, egy kicsit elment a kedve a legújabb iPhone-októl. Nem így a Huawei Mate 60 készülékektől, ugyanakkor az eladók arra is rámutatnak, hogy alig tudják biztosítani a szükséges készleteket az érdeklődők számára.
Állítólag szeptemberben végig kígyózó sorok álltak a boltok előtt egész Kínában, így aztán a Huawei Mate 60 modellek – beleértve az egyáltalán nem pénztárcabarát Ultimate Design kiadást is – hiánycikkek lettek. Persze az Apple mobilok iránt is óriási az érdeklődés, hatalmas a versengés a két márka között a kínai piacon.
A Huawei nagy előnye azonban az, hogy képes számos hazai üzletben népszerűsíteni saját termékeit, illetve rengeteg különböző lehetőséget és módot kínál azok beszerzésére. A vállalat vélhetően sokkal jobban támaszkodik a helyi vásárlókra, mint az Apple.
Forrás: Huawei Central