A YouTube háborút kezdett azokkal szemben, akik reklamblokkolót használnak a videómegosztó portálon. Még hosszabb hirdetések, figyelmeztetések és korlátozások sújtják azokat, akik nem hajlandóak elviselni a reklámokat vagy YouTube Premium előfizetést kötni. Az oldal most egy újabb módszert alkalmaz arra, hogy lebeszélje a felhasználókat a reklámblokkolók használatáról – lassítja a platformot számukra.
Maga a gyakorlat nem teljesen friss, a YouTube novemberben hasonló módszert alkalmazott, és akkor elismerte, hogy szándékosan lassítja a betöltési időt azoknál a felhasználóknál, akik továbbra is használják a reklámblokkolókat. Most úgy tűnik, hogy a lassítások újabb hulláma sújtja azokat, akik nem hajlandóak lemondani a hirdetéseket blokkoló bővítményekről, applikációkról.
A Redditen rengetegen panaszkodnak arra, hogy belassult a YouTube. A videók betöltési ideje egyes felhasználóknál elérheti az akár 5 percet is bizonyos böngészők esetében. Azok, akik mondjuk rendelkeznek Premium előfizetéssel, de más oldalak miatt továbbra is használják a reklámblokkolókat, szintén lassulásokat tapasztalnak. Úgy tűnik tehát, hogy YouTube még akkor is visszafogja a videók betöltési sebességét, ha a felhasználók fizetnek a szolgáltatásért, de engedélyezve vannak a reklámblokkolók.
A felhasználók arra is panaszkodnak, hogy kikapcsolt reklámblokkolók mellett, illetve Premium tagság nélkül, az oldalon rengeteg megtévesztő hirdetéssel találkoznak. A Redditen már egy teljes kommentfolyam csak ezekkel foglalkozik.
A videómegosztó portálon olyan hirdetések keringenek, amelyekben a csalók népszerű YouTubereknek és/vagy hírességeknek adják ki magukat, hogy átverjék az embereket. Az egyik ilyen reklámban például egy deepfake videó látható Jennifer Anistonról, aki 10 dolláros áron kínál a nézőknek egy MacBook Pro-t. Persze most lehetne mondani, hogy aki az ilyet beveszi, az meg is érdemli, ugyanakkor ha már az ember bevállalja a reklámokat, illene a platform moderátorainak valamilyen módon ellenőriznie azokat, nem?
Egyes felhasználók szerint ezeket a hirdetéseket idővel eltávolítják, ám azok, akik készítik a megtévesztő reklámokat, újabb fiókokat és e-maileket regisztrálnak, hogy tovább terjesszék ugyanazt a hirdetést, és sokan úgy vélik, hogy a YouTube képtelen ellenőrzés alatt tartani azt, hogy milyen reklámok kerülnek fel az oldalra.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Google milyen intézkedéseket tervez bevezetni a YouTube-on terjedő félrevezető hirdetések megfékezésére. Az Android Authority csapata megkereste a vállalatot, de még nem kaptak választ. Addig is, akárcsak ők, mi is azt tanácsoljuk, hogy ne kattintsatok olyan YouTube hirdetésre, amiben olyan ajánlat, netán nyeremény van, ami túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen.
Forrás: Android Authority