Az IDC elemzőcég nemrég publikált egy jelentést a nemzetközi táblagép piacról, az idei második negyedévre vonatkozóan. A szakértők szerint a szegmens a növekedés jeleit mutatta, az élén pedig cseppet sem meglepő módon az Apple állt.
Az áprilistól júniusig tartó időszak alatt összesen 34,4 millió táblagépet értékesítettek, ami éves szinten 22,1 százalékos növekedést jelent. Az eladási számok most már hasonlóak ahhoz, mint amiket a piac a koronavírus-járvány előtt produkált, ez pedig egyértelmű jele annak, hogy a tabletek iránti kereslet helyreállt.
Az Apple áll a globális piac élén 12,3 millió eladott iPaddel, a részesedésük a vizsgált időszakban 35,8 százalék volt. Az új 11 és 13 hüvelykes iPad Air és iPad Pro modellek voltak az eladások motorjai a második negyedévben. Az almás vállalat szinte mindenütt jól teljesített, kivéve Kínát, ahol a helyi gyártók, olyan cégek, mint a Huawei vagy a Xiaomi, lenyomták őket.
A Samsung kaparintotta meg a második helyet 6,9 millió eladott táblagéppel. A dél-koreai cég piaci részesedése a vizsgált időszakban 20,1 százalékos. A bronzérmet a Lenovo szerezhette meg 2,5 millió eladott tablettel és 7,3 százalékos részaránnyal.
A Huawei 2,3 millió táblagépet értékesített, és 6,8 százalékos volt a jelenléte az ágazaton belül. Nagy a fogyasztói érdeklődés a legújabb MatePad készülékek iránt, a legtöbb lendületet ez adta a kínai cégnek.
A Xiaomi lett az ötödik helyezett 2 milliós eladással és 5,8 százalékos részesedéssel. A vállalat könyvelhette el a vizsgált időszak alatt a legnagyobb éves növekedést, 94,7 százalékkal. Ráadásul nem csak az ázsiai piacon teljesítettek jól, több európai országban is képesek voltak teret nyerni a konkurensekkel szemben.
Forrás: IDC