A Facebook anyavállalata, a Meta tavaly novemberben kezdett el fejleszteni egy csúcskategóriás kevert valóság headsetet, amelyet az Apple Vision Pro kihívójának szántak volna, és valamikor 2027-ben dobtak volna piacra. A legújabb értesülések szerint azonban a készülék már sosem kerül kereskedelmi forgalomba.
A vállalat állítólag azért változtatta meg a terveit, mert a gyártás során alkalmazott microOLED technológia a tervezettnél sokkal drágábbá tette volna a készüléket. A költséghatár 1000 dollár volt, de ezt a cég sehogy sem tudta tartani.
Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 3500 dolláros Apple Vision Pro sem lett óriási durranás, és ha egy olyan vállalat, mint az Apple sem tud sikerre vinni egy méregdrága high-tech terméket, akkor erre más gyártóknak sincs túl sok esélye – a legtöbben legalábbis így vélekednek.
A headset egyébként a La Jolla kódnéven futott a fejlesztési ideje alatt, a Meta technológiai vezetője, Andrew “Boz” Bosworth pedig a következőket nyilatkozta, amikor a szerkezetről kérdezték:
“Rengeteg prototípusunk van állandóan fejlesztés alatt, de nem mindegyik jut el a gyártásig. Van, amelyekkel előrébb tudunk lépni, a többit pedig elengedjük. Ilyen és ehhez hasonló döntések rendszeresen történnek, és a különböző szóbeszédeken alapuló történetek sosem a teljes képet mutatják.”
Habár a szuper prémium headsetet elkaszálták, a Meta még mindig dolgozik egy megfizethető Quest eszközön, amely a Ventura kódnéven fut a céges berkeken belül. Ez az eszköz állítólag még az idei év vége előtt meg fog jelenni. A Meta várhatóan a következő hónapban is leleplez valamilyen augmented reality, vagyis kiterjesztett valóság szemüveget, míg a Quest 4 debütálására 2026-ban lehet számítani.
Forrás: GSMArena