2024 második negyedévében, vagyis az április-júniusig terjedő időszakban összesen 43,7 millió csuklón hordható, viselhető eszközt (okoskarkötőt és okosórát) értékesítettek világszerte. A globális piac élén a Huawei állt a vizsgált időszakban mind szállítások, mind piaci részesedés tekintetében – áll az IDC elemzőcég legfrissebb jelentésében.
A kutatók által gyűjtött és feldolgozott adatok alapján a Huawei igencsak komoly, 42%-os növekedést produkált éves szinten, 8,9 millió globálisan értékesített készülékkel és 20,3%-os piaci részesedéssel. Mondanunk sem kell, hogy Kína volt a viselhető eszközök legnagyobb piaca, ahol a Huawei a becslések szerint nagyjából 6 millió termékek szállított le, és részesedését helyi szinten 38,4%-ra tudta növelni.
Annak ellenére, hogy a Huawei sikeresnek bizonyult a vizsgált időszakban, a globális viselhető eszközpiac 0,7%-os visszaesést mutatott a tavalyi év azonos időszakához képest. Visszatérve a Huawei-re: a vásárlók a Watch Fit 3 iránt érdeklődtek leginkább. A gyártó képes volt növelni piaci jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, Afrikában, a Közel-Keleten, valamint Latin-Amerikában is.
A Xiaomi szerezhette meg globális szinten az ezüstérmet 5,9 millió eladott viselhető eszközzel, így a piaci jelenléte 13,5% volt a vizsgált időszak alatt. A kínai gyártó sikerének motorja leginkább a Redmi márka alatt megjelenő olcsó készülékek voltak, de a prémium termékek, mint amilyen a Watch S3 vagy a Watch 2, szintén jól fogytak. A harmadik helyezett az Apple volt a vizsgált időszak alatt. Tim Cook vállalata 5,7 millió Apple Watch-ot értékesített, így a piaci részesedése 13,1% volt 2024 második negyedévében.
Ugyanakkor a cupertino-i cég 12%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni éves szinten, a kínai konkurensekkel vívott heves verseny miatt. A Samsung 3,3 millió viselhető eszközt adott el április és június között. Az ő kínálatukból a Galaxy Fit 3 ment a legjobban. A BBK konzorcium 2,9 millió eladott készülékkel és 6,6%-os piaci részesedéssel az ötödik helyre került fel. A több gyártót is magában foglaló befektetői csoportnak főleg a gyerekeknek fejlesztett órái mentek nagyot Kínában.
Forrás: GSMArena