A YouTube igyekszik minél több felhasználót a reklámmentes Premium előfizetés felé terelni, és ennek az egyik legjobb módja, hogy növelik a hirdetések számát. Most újabb lépést jelentett be a vállalat, szélesebb körben is elterjesztik az egyik friss formátumot.
A “Pause Ads” névre hallgató hirdetésekről van szó, amik akkor jelennek meg, amikor megállítunk egy videót, vagyis szüneteltetjük a lejátszást. Ezeket a reklámokat még tavasszal kezdte el tesztelni a YouTube, de csak szűkebb körben.
A The Verge-nek adott nyilatkozatában a YouTube kommunikációs menedzsere, Oluwa Falodun elmondta, hogy a vállalat mind a hirdetők, mind a nézők részéről erős visszhangot tapasztalt a YouTube-on a Pause hirdetésekre. „Azóta széles körben bevezettük a Pause hirdetéseket az összes hirdető számára” – erősítette meg a vezető.
A hirdetők állítólag nagyon szeretik ezt a reklámformátumot, és hajlandók prémium árat fizetni érte, a felhasználóknak pedig azért lehet előnyös, mert nem a tényleges tartalmat, vagyis a videókat szakítja meg, hanem csak akkor látható, amikor amúgy sem megy a lejátszás. Persze ettől korántsem biztos, hogy a további reklámok száma csökkeni fog, sőt…
A megállított videóknál felbukkanó hirdetések első körben az okos TV-ken jelentek meg, de állítólag már mobilon is lehet velük találkozni, és jó eséllyel a böngészős felületen is bevezetik őket.
Ha valakit zavarnak az egyre szaporodó reklámok, akkor továbbra is ott van opcióként a YouTube Premium előfizetés, viszont ennek sajnos eléggé megemelték az árát hazánkban. Az akár 6 fiókhoz is használható családi csomag eddig 2690 Ft-ba került havonta, az új ára viszont már 4790 Ft, am i 78%-os növekedés. Az egyéni előfizetés havidíja pedig 1790 Ft-ról 2390 Ft-ra módosult.
Via AndroidAuthority