Fellendülésben a táblagéppiac

0

Az IDC elemzőcég összeállított egy jelentést, amely a globális táblagéppiac harmadik negyedévi eredményeit veszi górcső alá. A vizsgált időszak alatt a szegmens 20,4%-kal gyarapodott, és összesen 39,6 millió készülék talált gazdára.

Valószínűleg senkit nem fog meglepni, hogy a szakértők szerint az Apple uralta a júliustól szeptemberig tartó időszakot, amely alatt 12,6 millió iPadet értékesítettek. Az almás cég piaci részesedése 31,7%-os, ami visszaesést jelent a tavaly ilyenkori 37,7%-hoz képest. Ennek ellenére 1,4%-os növekedés érhető tetten a kiszállítások mennyiségében (mivel a teljes piac is nőt).

A Samsung veheti át az ezüstérmet 7,1 milliónyi kiszállított géppel és 17,9%-os piaci részesedéssel. A szállítmányok 18,3%-kal nőttek éves szinten, ugyanakkor a részesedés az egy évvel ezelőtti állapotokhoz viszonyítva 18,2%-ról 17,9%-ra csökkent. Az Amazon megkaparintotta a harmadik helyet: Jeff Bezos vállalata 4,6 millió készüléken adott túl, piaci dominanciája pedig 11,6%-os. A szállítmányok éves szinten 111,3%-kal nőttek, ami valóban figyelemre méltó teljesítmény.

A Huawei is odatette magát 2024 harmadik negyedévében: jelenleg 8,2%-os a piaci részesedésük, és mindezt 3,3 millió eladott táblagéppel hozták össze. A kínai vállalat növekedése éves szinten 44,1%-os. Az ötödik helyre a Lenovo jutott be 3 millió eladott géppel, 7,6%-os piaci jelenléttel. Összességében véve a harmadik negyedév legnagyobb győztesei az Amazon és a Huawei voltak.

Az egyéb márkák is jelentős, összesen 9,1 milliós darabszámot produkáltak, ami összességében a piac 22,9%-át jelenti.

A szakértők szerint az Apple sikerének hátterében az új iPad Air iránti fokozott érdeklődés állt, amelyből jelentős mennyiségben vásároltak tanévkezdéskor. Az új iPad Pro modellek, amelyek az idei almás gépek közül azon kevesek közé tartoznak, amelyek valódi – és igencsak menő – újdonságokkal lettek megpakolva, viszont a várakozások alatt teljesítettek. Hiába a tandem OLED megjelenítő, a brutális M4 lapkakészlet, ha a vételár is olyan vastag, amilyen. Így aztán a feltörekvő piacokon ez a széria nem igazán arathatott sikert, de talán még a fejlettebb országokban is kétszer meggondolják a beruházást a két modell valamelyikére.

A Samsung eladásait pedig inkább alsókategóriás modellek hajtották, olyanok, mint például a Galaxy Tab A9 széria tagjai. A prémium Galaxy Tab S10+ és Galaxy Tab S10 Ultra készülékek iránt alacsonyabb volt a kereslet, habár az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezek még nagyon rövid ideje vannak piacon. Az Amazon gyarapodása elsősorban a Prime Day eseménynek köszönhető, amelynek ideje alatt népszerű készülékeket kínálnak a szokottnál olcsóbban. A Huawei legfontosabb terméke a vizsgált időszakban a MatePad SE 11 volt. A Lenovo növekedését pedig leginkább Kínában és Nyugat-Európában lehetett tetten érni.

Forrás: GSMArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid