2024-ben a nemzetközi okosórapiac visszaesést mutatott, elsőként története során. A csökkenés 7%-os volt éves szinten.
Az éves szinten hanyatló szegmensen belül az Apple megőrizhette vezető pozícióját, de kiszállításait jelentős, 19%-os csökkenés sújtotta. A második helyre a Huawei került, amelynek eladásai viszont 35%-kal nőttek. A háttérben a kínai piac erős teljesítménye és a változatos termékkínálat áll, a gyártó ugyanis a legolcsóbb, legalapvetőbb készülékektől a kifejezetten gyerekeknek szánt okosórákon át a legdrágább viselhető eszközökig mindenféle portékával foglalkozik.
A bronzérmet a Samsung kaparinthatta meg, és még az eladási számai is nőttek, de csak szerény 3%-kal. Az eladások motorjai a Galaxy Watch 7 és a Galaxy Watch Ultra modellek voltak. 2024-ben a Xiaomi szó szerint kiugróan teljesített, eladásai 135%-kal nőttek éves szinten. A globális piac hanyatlásának gócpontja az indiai régió volt, ahol a fogyasztói kereslet csökkent az innováció hiánya, a kevésbé kielégítő felhasználói élmény, illetve az egyre lassuló csereciklus miatt.
Ugyanakkor Kína lett a legjobban teljesítő okosórás piac globális szinten, legalábbis az előző évre vonatkozóan. A régió éves szinten 6%-kal nőtt, és minden idők legmagasabb kiszállítási számait regisztrálhatta. A helyi piacot a Huawei, az Imoo (korábban BBK) és a Xiaomi dominálta.
A szakértők szerint a nemzetközi okosórapiac 2025-ben ismét növekedni fog. Ennek hajtóereje a különböző mesterséges intelligencia funkciók, és azok integrálása lehet, illetve az, hogy az egészségkövető funkciók még pontosabbá válhatnak az újabb modellek érkeztével.
Forrás: Counterpoint Research