Folyamatosan azon agyalnak a Google-nél, hogy hogyan tehetnék még hatékonyabbá a reklámokat, és nemrég ki is találtak egy új módszert, amit a YouTube-on hamarosan be is vezetnek. Ennek röviden az a lényege, hogy a hirdetések a videók legjobb, legérdekesebb részeit fogják megszakítani ahelyett, hogy véletlenszerűen vagy előre beállított időben jelennének meg.
Az új reklámtípus a “Peak Points” névre hallgat, ami magyarul annyit jelent, hogy “csúcspontok”. A Google Gemini mesterséges intelligencia dolgozik mögötte, amely meghatározza, hogy egy adott videón belül hol vannak a legjobb, legérdekesebb mozzanatok, vagy éppen az “érzelmi csúcspontok”, és ezekhez igazítják majd a hirdetéseket.
Arról egyelőre nincs információk, hogy ezek átugorgató vagy esetleg elnyomhatatlan reklámok lesznek, de mindenképpen egy olyan újításról van szó, amit a hirdetők értékelni fognak, és így növekedhetnek a Google bevételei is. A felhasználók számára viszont így még zavaróbbak lehetnek majd a reklámok. Persze ki lehet kerülni őket, ha valaki előfizet például a YouTube Premiumra…
A YouTube még egy példát is mutatott, amelyben egy reklám közvetlenül azután jelenik meg, hogy valakinek megkérik a kezét a videóban. Mondjuk ezzel pont tönkre is teszik a legjobb részt, de úgy látszik, ez kevésbé fontos szempont.