A YouTube frissítette a hirdetésekkel kapcsolatos irányelveit, és enyhített a káromkodással kapcsolatos szabályokon. Emellett egy új, mesterséges intelligencián alapuló életkor-ellenőrző rendszert is bevezetett az Egyesült Államokban, amely talán más régiókban is felbukkan.
A YouTube videósok mostantól nyugodtan köszönthetik nézőiket a „szevasz g#ci” üdvözléssel, köszönhetően a YouTube által enyhített bevételszerzési szabályzatnak. Az új irányelvek szerint a tartalomgyártók most már videóik első hét másodpercében is használhatnak durva káromkodásokat anélkül, hogy elveszítenék a teljes hirdetési bevételt.
A lépés célja nem az, hogy gengszter rappert neveljen a videósokból, hanem az, hogy a szabályok jobban igazodjanak a televíziós normákhoz, és a hirdetők nagyobb biztonsággal tudják elhelyezni a reklámjaikat. A korlátozás azonban ezután is érvényben marad: ha a videó címe vagy indexképe tartalmaz valami trágár fordulatot, káromkodást, a videós továbbra sem lesz jogosult a teljes bevételre.
Ezzel párhuzamosan a YouTube egy új, mesterséges intelligencián alapuló életkor-ellenőrző rendszert is bevezetett az Egyesült Államokban. Az algoritmus egy gépi tanulási modell segítségével elemzi a felhasználók videónézési és keresési szokásait, valamint a fiókjuk korát – értsd, milyen régóta vannak regisztrálva –, hogy megállapítsa, kiskorúak-e vagy sem.
Amennyiben a szűrő úgy ítéli meg, hogy a felhasználó 18 év alatti, automatikusan bekapcsolja a korhatáros szűrőket, letiltja a személyre szabott hirdetéseket, és aktiválja a digitális jóllétet segítő eszközöket a fiókon belül. A cég ezzel a lépéssel igyekszik automatikusan is védeni a kiskorú felhasználókat.
Forrás: GSMArena