Nemrég egy youtuber népszerű játékok futtatásával tette próbára a Google Pixel 10 Pro XL-ben debütáló Tensor G5 lapkakészlet valós teljesítményét. Bár egy korábbi szintetikus teszt még meggyőző stabilitásról árulkodott, a hardveres platform valós használat közben vegyes képet mutat, és a chip néhány népszerű cím futtatása közben számottevően komoly kihívásokkal küzd.
A Tensor G5 a Google első 3 nanométeres gyártástechnológiával készülő okostelefonos lapkakészlete, a chipset egy PowerVR grafikus vezérlővel egészül ki, név szerint a DXT-48-1536-tal. A készüléken tesztelt játékok közül néhány elfogadhatóan futott: a Valorant Mobile „High” beállításokon átlagosan 60 fps-t, a PUBG Mobile pedig „Smooth + Extreme” beállítások mellett szintén stabil 60 fps-t produkált.
Igen, tudjuk, élnek köztünk vérbeli képkockasebesség-mániákusok, akiknek ennél több kell, de szerintünk 60 fps már azért kellően folyamatos, főleg egy ilyen kis képernyőn. A hardverigényesebb címek alatt azonban a teljesítmény már nem volt ilyen meggyőző. A Genshin Impact „Highest” beállításokon mindössze 29 fps-sel futott, és maga a játékmenet sem volt folyamatos.
Hasonló volt a helyzet a Wuthering Waves esetében is, ennél 44 fps volt az átlag. A legkiábrándítóbb eredményt a népszerű Fortnite produkálta: egy 25 perces játékmenet alatt „Epic” beállításokon 25 fps volt az átlag, és lehetett látni akadozást is szép számmal. A Fortnite valószínűleg azért futott ilyen rémesen, mert a háttérben túlmelegedés miatti teljesítménycsökkenés történt.
Míg a többi játék alatt a készülék csúcshőmérséklete 42 Celsius-fok körüli vagy az alatti maradt, a Fortnite futása közben 42,9 fokra emelkedett, ami a chipset teljesítményének visszavételét eredményezte. Mielőtt temetni kezdenék a mobilgamerek a Google Pixel 10 készülékeket, érdemes megjegyezni, hogy a jövőbeli szoftverfrissítések még sokat javíthatnak a Tensor G5 játékteljesítményén és általános stabilitásán.
Forrás: TechDroider