Miután Kína korábban már korlátozta a repülőgépekre felvihető külső akkumulátorok típusait, az ottani vezetés arra készül, hogy a gyártókat a biztonsági szabványok jelentős szigorítására kötelezze. A lépés drasztikusan biztonságosabbá, de drágábbá is teheti ezeket az eszközöket.
Jelenleg azok a powerbankok, amelyek nem rendelkeznek a China Compulsory Certification (3C) tanúsítvánnyal, nem vihetők fel a kínai repülőjáratokra. Ez az intézkedés számos esetben vezetett már ahhoz, hogy a gyanútlan utazóktól az ellenőrzés során elkobozták eszközeiket, köztük például az iPhone Airhez tartozó MagSafe akkumulátorokat is. Ha netán arra tervezel vakációzni a nem túl távoli jövőben, nem hátrányos, ha tudsz erről.
Az intézkedés egyáltalán nem öncélú, a múltban állítólag több tűzeset is történt a levegőben, ezért a biztonságiak még a laptopok töltőit is tüzetesen átvizsgálják. A Kínai Elektronikai Szabványügyi Intézet új javaslata értelmében a jövőben a 3C tanúsítvány önmagában már nem lesz elegendő. Az új tervezet a “nincs tűz, nincs égés, nincs repedés és nincs szivárgás” elvét írná elő, amelyet az eszközöknek extrém körülmények között – például szélsőséges hőmérséklet mellett vagy magas nyomás alatt – is teljesíteniük kell.
A szabályozás alapjaiban forgathatja fel az iparágot, mivel a gyártóknak valószínűleg új akkumulátorkémiát és fejlettebb túlhevülés elleni technológiákat kellene kifejleszteniük. Gondolhatjátok, hogy a biztonságosabb metódusok implementálása költségesebb, ez pedig globális áremelkedéshez vezethet. A szigorúbb műszaki elvárások mellett új címkézési kötelezettségeket is bevezetnének: a termékeken fel kell majd tüntetni az alkalmazott akkumulátor típusát, a gyártás dátumát, valamint azt az időtartamot, ameddig az eszköz folyamatosan, túlmelegedés nélkül használható.
A javaslat jelenleg a nyilvános véleményezési szakaszban van, ami december 11-ig tart. A várakozások szerint az új szabályozás körülbelül egy évvel a 3C követelmény bevezetése után, azaz 2026 júniusában léphet hatályba. Ezt követően az iparág hat hónaptól egy évig terjedő türelmi időt kaphat az átállásra. Az utasok a köztes időszakban továbbra is használhatják a jelenlegi 3C minősítéssel rendelkező eszközeiket a repülőjáratokon.
Forrás: Notebookcheck