A Stagefright nevű beépített médialejátszóban talált bug (hiba) hatalmas riadalmat keltett a nyáron, hiszen az Android történetének egyik legnagyobb biztonsági réséről beszélünk vele kapcsolatban. A sebezhetőséget kihasználva telefonunk felett szinte teljesen át lehet venni az irányítást. Ennek megakadályozása érdekében több gyártó is bejelentette (pl. LG, Samsung), hogy ezentúl havonta küld majd biztonsági frissítéseket a készülékeire. A HTC amerikai vezetője azonban egy tweettel jelezte, hogy tőlük ilyenre ne is számítsunk, ugyanis ez irreális.
A Stagefright elleni védekezést minden gyártó igen komolyan veszi. A Samsung, a Google és az LG is ígéretet tettek, hogy minden hónapban kiadnak majd biztonsági frissítéseket, ezzel biztosítva, hogy naprakészek legyenek a készülékeik bármilyen biztonsági kockázattal szemben.
Nem úgy a HTC. A tajvani cég amerikai vezetője ugyanis elárulta, hogy szerinte egyszerűen lehetetlen garantálni a havonta érkező frissítéseket. Van is igazság abban, amit mond, hiszen rengeteg szolgáltató van a világon. Azzal a jelenséggel pedig már mindenki találkozhatott, hogy elméletben már elérhető valamilyen frissítés a telefonjára, azonban a saját készülékére ezt nem tudja letölteni. Ennek oka, hogy mindig van egy kisebb-nagyobb csúszás aközött, hogy a gyártó elkészül egy szoftverfrissítéssel (vagy jelen esetben egy biztonsági frissítéssel), és ezt a mobilszolgáltatónk elérhetővé teszi számunkra. Ebbe belegondolva máris árnyalódik a kép, és rájöhetünk, hogy nem feltétlenül a HTC a “rosszfiú”, hanem a többi gyártó tesz felelőtlen ígéreteket.
Ezzel a nyilatkozattal természetesen nem az volt a célja Jason Mackenzie-nek, hogy a HTC hírnevét ássa alá, hiszen a katasztrofális pénzügyi helyzetben lévő cégnek így is elég baja van. Azonban szép kis görbe tükröt mutat a többi gyártónak a HTC, ami egy okos húzás részükről.