Készült egy érdekes kimutatás, amely alapján kiderül, hogy mely mobilgyártók keresnek a legtöbbet egy-egy eladott készüléken. Az eredmény elég meglepő, legalábbis Android fronton.
Kezdjük a sort az egyes gyártók által eladott telefonok átlagárával (ASP, average selling prices). Az egyértelmű “győztes” az Apple 691 dolláros árral, és ebben nincs is semmi meglepő, hiszen az almás cég csak csúcsmobilokat árul, és azokat is jó drágán.
Az viszont már sokkal érdekesebb, hogy a második helyen a Sony áll 422 dolláros átlagos árral. Ez elsőre elég meglepő lehet, de ha ismerjük a gyártó stratégiáját, akkor máris értelmet nyer a dolog. A Sony mobilrészlege nem teljesít jól az utóbbi években, és a kis eladott mennyiséget a magasabb árral, illetve a prémium szegmens erősítésével próbálják kompenzálni. Ezek után nem annyira meglepő, hogy a még nagyobb bajban lévő HTC készülékei a legdrágábbak a Sony után.
Most pedig nézzük, hogy az egyes gyártók mennyit keresnek egy-egy készüléken! Az Apple itt is vezet, mégpedig toronymagasan: egy iPhone-on 184 dollár (kb. 52.000 Ft) haszon van átlagban, ennek a közelébe sem tud kerülni senki.
A második itt is a Sony lett, azaz Android fonton ők keresnek a legtöbbet egy mobilon. Ez persze alacsony eladási számokkal párosul, és a fix költségeket így sem tudják fedezni, azaz összességében nem állnak olyan jól.
A harmadik a Samsung lett, ők 23 dollár átlagos haszonnal dolgoznak, ebben benne vannak a csúcsmobilok és a belépőszintű modellek is. Az LG már veszteségre dolgozik a diagram szerint, az Microsoft és a HTC pedig rengeteget bukik a mobiljain.
via: XperiaBlog