Az utóbbi egy évben kicsit felfordult a kínai mobilpiac, teljesen átrendeződtek az erőviszonyok. Egyesek lecsúsztak, míg mások az élre törtek.
Míg pár éve azt hittük, hogy a Xiaomi lesz a nagy befutó, mára kiderült, hogy a kínai startup inkább csak egy lufi volt, ami mostanra kipukkadt. Persze 2016-ban nagyon kitettek magukért többek között a Mi MIX-szel és a Mi Note 2-vel, mindkét mobil rendkívül innovatív, de túlzottan belementek az árversenybe, és így nyereséget nem igazán tudnak felmutatni, ráadásul a részesedésük is csökken. 2015-ben még a Xiaomi adta el a legtöbb okostelefont Kínában, mostanra pedig az 5. helyre csúsztak vissza.
A legnagyobb nyertes az Oppo, amely több mint duplájára tudta növelni az eladott mennyiséget, és így magabiztosan került az első helyre a 2016-os toplistán. A második a lassan, de biztosan növekvő Huawei lett, a harmadik pedig a Vivo. Utóbbi az Oppo testvérmárkája (ugyanaz az anyavállalat), és itt is majdnem duplázás volt 2015-höz képest. A negyedik helyen álló Apple készülékei még mindig népszerűek Kínában, de folyamatosan csökken az eladott mennyiség.
forrás: IDC