Akárcsak más termékeknél, az okostelefonok, okoseszközök esetében is megvannak a nagy vesztesek, és a nagy győztesek. Akadna márkák, gyártók akik a semmiből előtörvén sikert sikerre halmoznak, mások örökre eltűnnek… Vagy épp visszatérnek, mint például a Nokia. A finnek nyomán egy másik valamikor közismert, ám azóta nyugdíjba vonult brand lép ismét küzdelembe a vásárlók kegyeiért, ez pedig a Palm.
Azon sem lepődnék meg, ha lenne olyan kedves olvasó, akinek már ez a gyártónév semmit sem mond, pedig valamikor igencsak meghatározó része volt az okoeszközök, illetve a mobilok piacának. A Palm visszatérését 2018 elejére datálják, a háttérben pedig egy másik jó nevű vállalat, a kínai TCL áll.
A TCL-nek mondhatni nem kevés tapasztalata van régi márkanevek feltámasztásában, avagy újrahasznosításában, gondoljunk csak az Alcatelre, a BlackBerryre, és végül a Palmra. Már tényleg csak egy Sagem visszatérés hiányzik – ahogyan a források is tréfásan megjegyzik -, nos manapság semmi sem lehetetlen.
Akárhogy is, a hír hivatalos eredettel bír, a TCL marketing menedzsere Stefan Streit nyilatkozott a Palm újraéledéséről. Felfedte nagyjából mikre lehet számítani a visszatérő brand égisze alatt, és úgy látszik az okostelefonok gyártásának komoly esélye van. A TCL elképzelése szerint a Palm az idősebb felhasználók számára fogja majd elhozni a legújabb technológiákat, míg az Alcatel az ezredfordulót idézi, a BlackBerry termékeit pedig az üzleti szektornak szánják.