A HMD Globalnak sikerült visszahozni a Nokia nevét a köztudatba, és rengeteg mobillal ajándékozták meg a közönséget a megalakulásuk óta. Persze még bőven van hova fejlődniük, ám szerencsére ezt ők is látják.
A HMD Global csak most lett két éves, ám máris szép eredményeket tudhat maga mögött. A 2016 decemberében alakult cég már az alakulása után egy hónappal bemutatta első mobilját a Nokia 6 személyében, mostanra pedig már kb. 70 millió készülék értékesítésén vannak túl.
Főleg a 300-400 euró közötti ársávban népszerűek, az eddigi legsikeresebb mobiljuk pedig a Nokia 6.1, amely a Nokia 7-et előzte meg. Azt azonban pontosan tudják, hogy muszáj egy nagyon komoly csúcsmobilt is letenniük az asztalra, hiszen a Nokia 8 Sirocco nem igazán tudott felnőni az elvárásokhoz. Ezért dolgoznak gőzerővel a Nokia 9-en, amelyet a tökéletességig szeretnének csiszolni.
Azzal is tisztában vannak, hogy a Nokia név kik számára cseng jól. A felhasználóik 80%-a a 35 éven felüli korosztályból kerül ki, akik még pontosan tudják, milyen nagy név volt a Nokia. A jövőben ezt szeretnék majd kiterjeszteni, ami azért nem lesz egyszerű. A 20 év alatti közönséget a játékokon és e-sporton keresztül szólíthatják meg, ám a 20-35 év között korosztály még fontosabb lenne, így főleg rájuk fognak fókuszálni.
A gyártó felemelkedésében elévülhetetlen része van a Google-nek is, hiszen remekül működnek együtt szoftveres téren, ennek következtében pedig szinte minden Nokián az Android One és az Android Go fut. Így szuper felhasználói élményt biztosítanak a készülékek, ráadásául a frissítések is gyorsan megérkeznek rájuk.
Forrás: GSMArena