Korábban már beszámoltunk róla, hogy az Instagram (és később a Facebook is) elrejtené a lájkok számát, így nem látszana, hogy egy adott poszt mennyi kedvelést kapott. A közösségi oldalnál nem vicceltek, elkezdték bevezetni ezt az elsőre kissé radikálisnak tűnő újítást, és bizony rengeteg celeb elégedetlen miatta.
Az alap koncepció egyszerű: a közösségi oldal állítólag aggódik a felhasználók mentális egészsége miatt, nem akarják, hogy azon stresszeljenek, hogy mennyi lájkot kapnak 1-1 posztra. Úgy gondolják, hogy egy sokkal jobb közeg alakulhatna ki az Instagramon, ha nem minden a kedvelések számáról szólna, ezért kitalálták, hogy elrejtik ezeket. A hírfolyamban nem fog látszódni, hogy melyik képre mennyi lájk érkezett, kizárólag az tudja majd megnézni, aki megosztotta az adott tartalmat. Így látszólag eltűnik majd a különbség a népszerű celebek és kevésbé népszerű, átlag felhasználók között, legalábbis a hirfolyamban.
Az Instagram már több országban is elkezdte bevezetni az újítást, igaz, egyelőre csak teszt jelleggel, de elég komolyan gondolják a dolgot. A hírességek, influencerek egy része azonban nagyon kiakadt a lájkok elrejtésén, többen azzal fenyegették meg a közösségi oldalt, hogy nem posztolnak többet. Ezt írta például Nicki Minaj:
I’m not posting on IG after this week cuz they removing the likes. Hmmmm what should I get into now? Think of all the time I’ll have with my new life
— Mrs. Petty (@NICKIMINAJ) November 9, 2019
Az elégedetlen celebek nagyrészt Twitteren adtak hangot a felháborodásuknak, míg mások közvetlenül Instagramon tették közzé a véleményüket. Cardi B szerint például semmit nem fog érni az egész, hiszen a kommentek sokkal többet számítanak, mint a lájkok.
Egy kimutatás egyébként rávilágított arra, hogy ha nem látszanak nyilvánosan a kedvelések, akkor jellemzően csökkenek is a számok, régiótól függően olyan 3-15%-kal.
Egyelőre kérdéses, hogy végig viszi-e az újítást az Instagram, vagy esetleg visszavonják a döntést a sztárok nyomására. Te mit gondolsz, jó ötlet a lájkok számának elrejtése?
Forrás: TechCrunch, BusinessInsider, HypeAuditor