Angwatt C1 2.0 duál motoros elektromos roller teszt – Megérkezett a finomhangolt frissítés

0

Közel két év telt el az első Angwatt C1 megjelenése óta, amelyet akkoriban „megtérülő befektetésként” jellemeztünk. Most megérkezett a C1 2.0 változat, ami nem egy teljesen új modell, inkább egy átgondolt, több ponton finomhangolt frissítés. Megnéztük, mit tud a gyakorlatban az új verzió, és hogyan állja a versenyt a konkurens Ausom F1 Max és Ausom L2 Max modellekkel.

Bevezetés – Ahol az ár a régi, a tudás pedig új

Az első C1 széria kifutott, de a gyártó nem tétlenkedett, és megérkezett a frissített, finomhangolt Angwatt C1 2.0, hogy újra borsot törjön a konkurencia orra alá. Lássuk, mit tud az új generáció, és sikerült-e orvosolni az előd gyermekbetegségeit!

Az új Angwatt C1 2.0 a Banggood lengyel raktárából rendelhető, és nem is lett drágább, mint annak idején. A kuponnal elérhető 959.39 dolláros ár picivel drágább, mint a nemrég tesztelt Ausom L2 Max, de jóval kedvezőbb, mint a csúcskategóriás Ausom F1 Max.

Doboz tartalma – összeszerelés és első teendők

A roller egy méretes dobozban érkezik, gondosan becsomagolva. Nem mondanánk, hogy a kutyát sem érdekli a tartalma. 

A csomagban a roller mellett a szokásos tartozékokat találjuk: a tesztelt modell esetében két darab 120 wattos (58,8 V/ 2 A) EU-s töltőadaptert, egy egyszerű szerszámkészletet és a használati útmutatót. A két töltőport megléte áldás, hiszen így megfelezhető a töltési idő.

Az összeszerelés nem igényel különösebb szakértelmet: a kormányt a helyére kell illeszteni és rögzíteni néhány csavarral, valamint a kijelzőt szükségeltetik felrakni.

A fékkarok helyzetének beállítása és egy tükör felszerelése nálunk alap. A kerekeket szükséges felpumpálni (50 PSI), és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást megkötni. Az utóbbit online kötöttük meg, éves díja 5040 Ft volt. A jogosítványnak és a védőfelszerelésnek kötelezőnek kellene lennie. A nagy teljesítményű elektromos rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújtanak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából!

Pozitívum, hogy az első C1-hez képest a csavarok gyárilag jól meg voltak húzva – kivéve az első lámpánál. A hosszú távú, megbízható működés érdekében azonban nanokerámia bevonatos kezelésszervizspray és csavarrögzítő használata erősen javallott a kritikus pontokon.

Dizájn és minőség – Ismerős formák, észrevehető fejlődés

Az Angwatt C1 2.0 külsőre megszólalásig hasonlít elődjére, de néhány fontos ponton változott. A vas, illetve alumíniumötvözetből készült váz továbbra is masszív, robusztus benyomást kelt. A legszembetűnőbb változások a méretekben keresendők: az új modell tengelytávolsága 117 cm-ről 125 cm-re nőtt, ami elméletben jobb stabilitást ígér nagyobb sebességnél. Emellett örvendetes, hogy a roller tömege 38 kg-ról 34,2 kg-ra csökkent, ami bár még mindig nem teszi pehelysúlyúvá, de könnyebbé teszi a cipelését, emelését, ha szükséges.

 

A fellépő továbbra is kellően tágas, változatlan méretű, a nem túl igényes, smirglipapír szerű borítás helyett már gumírozott felületet kapunk, amely jóval tartósabb megoldás. 

Ezzel együtt, bár IP védelemről nincs hivatalos említés, a gyártó javított vízszigetelést ígér, ami szintén látható a  roller alján a kábelbevezetéseknél és a dekni szigetelésénél.

Az összecsukó mechanizmus maradt a régi, egyszerűen és gyorsan használható.

Fontos és valóban hasznos újítás a megerősített kormányszár – az alumínium betét révén már nem hajlamos a lötyögésre vagy oldalirányú elmozdulásra, ami az előző verzió egyik legkellemetlenebb hibája volt.

A 10 hüvelykes, TUOVT márkájú, tömlő nélküli gumik szintén a tartósságot és a defektállóságot hivatottak növelni.

Az utóbbi nem jött össze, defektet kaptunk, amelyet a gumis ismerősünk, ahogy egy ével ezelőtt az autónál, itt is egy kukaccal orvosolt.

Az Angwatt C1 2.0 is 140 mm-es féktárcsát és Dyisland márkájú hidraulikus tárcsafékeket kapott, amelyet elektronikus fék, úgynevezett E-ABS is segít, de ez már egy újabb és még hatásosabb verzió – a jó még jobb lett.

Kijelző és kezelhetőség – Erre már szükség volt

A középre helyezett új színes kijelző végre eléri azt a szintet, amit elvárnánk: jól látható még napfényben is, informatív, modern. Az NFC-s indítás kényelmes és biztonságos. A kormány bal oldalán, egy kis panelen elhelyezett kezelőgombok működése tökéletes. Túloldalt a hüvelykujjas gázkar is jobb kezelhetőséget biztosít, mint az előd esetében lévő megoldás.

Világítás és Irányjelzők – Fény és árnyék

Az első és hátsó világítás megfelelő erősségű, de az irányjelzők terén történt egy számunkra nehezen érthető változás. Míg az első Angwatt C1-en kifejezetten jól látható, futófényes LED irányjelzők voltak (még ha a hátsó lábtámaszra integrált megoldás sérülékeny is volt, és sokan belerúgtak), addig a C1 2.0-nál az irányjelzők a trepni elején és hátulján kaptak helyet, és pirosan villognak.

Ez a megoldás kevésbé feltűnő és informatív, mint az elődje volt, és őszintén szólva visszalépésnek érezzük. Kár érte, mert az eredeti koncepció – a sérülékenységet leszámítva – sokkal jobb volt.

Teljesítmény és vezérlés – Jó a tempó, de okosabb a technika

Az Angwatt C1 2.0 továbbra is két darab 1200 W-os motorral dolgozik, tehát összesen 2400 W csúcsteljesítményre képes. Ami a gyorsulást illeti, a 100 kg-os terheléssel végzett tesztjeink alapján a C1 2.0 0-ról 50 km/h-ra 7,3 másodperc alatt gyorsul. Összehasonlításképp: az Ausom F1 Max 4,8 másodperc alatt, az Ausom L2 Max pedig 8,9 másodperc alatt éri el ugyanezt a sebességet. Tehát az Angwatt a két Ausom modell között helyezkedik el gyorsulás tekintetében.

A legnagyobb sebesség (100 kg-os terheléssel) GPS szerint 62 km/h volt (a kijelző 68-at mutatott), de nem csak a nyers erő a lényeg – a vezérlés is sokat fejlődött.

A gyártó két darab 29 amperes intelligens vezérlőt épített be, amelyek sokkal finomabb gázreakciót tesznek lehetővé. Nincs már külön egy- vagy kétmotoros mód: mindkét motor mindig aktív, csak a leadott teljesítmény változik az Eco és Sport mód között. Ez a megoldás hatékonyabb energiafelhasználást eredményez, és valóban érzékelhető, hogy nagyobb a hatótáv, mint ha csak egy motor dolgozna.

Menetkomfort és felfüggesztés – Stabilitás növelve, de maradtak kérdőjelek

Az Angwatt C1 2.0 elöl-hátul rugós felfüggesztéssel rendelkezik, és 10 colos, belső nélküli (tubeless) terepmintás gumikon gurul. Az első felfüggesztés alsó bekötési pontja csapágyazott, ami komoly előrelépés. Itt már nem egy zsír nélkül összerakott menetes csavar tartja a lengőkart!

A megnövelt tengelytáv (125 cm), a finomított felfüggesztés, valamint a megerősített kormányszár javított a menetstabilitáson az elődhöz képest. Az úthibákat jól kezeli, és terepen is megállja a helyét.

Azonban az egyik visszatérő probléma, a beszitálási hajlam” (speed wobble), sajnos nem tűnt el teljesen. Bár csekélyebb mértékű, mint az első verziónál, nagyobb sebességnél (jellemzően 50 km/h felett) továbbra is előfordulhat, hogy a kormány bizonytalanná válik. Ebben a tekintetben mindkét általunk tesztelt Ausom modell (L2 Max és F1 Max) stabilabbnak bizonyult.

Akkumulátor és hatótáv – A vezérlők csodája

Az Angwatt C1 2.0 egy 52 V/ 23,4 Ah (1216.8 Wh) kapacitású lítium-ion akkumulátorral érkezik. Érdekes módon, ez valamivel kisebb kapacitású, mint az elődjében található 52 V / 28 Ah-s akkumulátor. Azonban itt jön képbe a két megújult 2×29 A-es vezérlő, amelyek nemcsak a gázadás finomságát, hanem az energiafelhasználás optimalizálását is szolgálják. A gyártó hangsúlyozza, hogy a sportos és gazdaságos dual-drive módok tartósabbá teszik a motort, és mivel már nincs külön szimpla hajtásmód, mindig mindkét motor dolgozik, de a teljesítményük az üzemmódokhoz igazodik. Ez a hatékonyabb energiafelhasználás a kisebb akku ellenére is meglepően jó hatótávot eredményez.

A hatótáv tesztet június elején, igazi kánikulában, 32°C hőmérsékleten, 100 kg-os terheléssel végeztük. Induláskor a központi LCD kijelző 58,8 voltos feszültséget jelzett, ami 100%-os akkumulátortöltöttséget jelent. Eco módban, 5-ös fokozatban (35-45 km/h) haladtunk. A túra első szakasza GPS szerint 52 km megtétele után (a kijelzőn 58,4 km állt) ért véget.

Ekkor a feszültség 46 V-ra, azaz 24%-ra esett. Kis pihenő után még 3,6 km-t mentünk, a technika 42,9 voltos feszültséget (5%) jelzett, majd dobta az E5 hibakódot, azaz nullára merült. A legnagyobb sebesség GPS szerint 62 km/h volt (a kijelző 68 km/h-t írt ki), az átlagsebesség 35 km/h volt.

Íme egy összehasonlító hatótáv táblázat 100 kg terheléssel, ugyanazon a szakaszon mérve:

Modell Akkumulátor kapacitás Teszt körülmények Valós hatótáv (GPS)
Angwatt C1 2.0 52 V / 23.4 Ah (1216.8 Wh) 32°C, Eco, 35-45 km/h 55.6 km
Ausom F1 Max 60 V / 20.8 Ah (1248 Wh) Hűvösebb, kellemes 20 °C, Eco, 35-45 km/h 53 km
Ausom L2 Max 48 V / 20.8 Ah (998.4 Wh) Hűvösebb kellemes 20 °C, Eco, 35-45 km/h 48 km

Ahogy látható, az Angwatt C1 2.0 a kisebb akkumulátor kapacitás ellenére, a rendkívül forró időjárás ellenére is a legjobb hatótávot produkálta. Ez a két megújult vezérlő érdeme, amely sokkal hatékonyabb energiafelhasználást tesz lehetővé, mint a korábbi megoldások.

A lemerült C1-et a Power Station konnektorából, napenergia segítségével, a mellékelt két EU-s töltőadapterrel töltöttük. A feltöltés 7,5 órán át tartott, ezalatt 1448 Wh energiát töltöttünk bele. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti a gyártó által megadott kapacitást.

Összegzés és végső verdikt – Megéri az árát?

Az Angwatt C1 2.0 nem forradalmi újdonság, hanem egy átgondolt frissítés, amely ott javít, ahol igazán kellett. A fejlettebb vezérlőknek, a jobb energiahatékonyságnak és a csökkentett tömegnek köszönhetően kategóriáján belül kiemelkedő hatótávot és jó gyorsulást kínál, miközben az ára még mindig baráti szinten maradt. Az NFC-s indítás, a megerősített kormányszár, a jól látható kijelző, valamint a két adapteres töltés kényelmi extraként is hozzáadnak az összképhez.

Ami igazán lenyűgöző, az az, hogy kisebb akkumulátorral is jobb hatótávot sikerült elérni, mint több konkurens modell esetén – mindezt 100 kg-os terheléssel, forró nyári időben. Ez nem csupán papíron jól hangzó adat, hanem valódi, GPS-szel mért érték. A gyorsulás kielégítő, a végsebesség bőséges, a fékrendszer hatásos, a kezelhetőség pedig abszolút versenyképes.

Persze, nem hibátlan: a speed wobble jelenség még mindig felüti a fejét nagyobb tempónál, az irányjelzők megoldása pedig egyértelmű visszalépés.

Mindezek ellenére az Angwatt C1 2.0 olyan csomagot kínál, amely a kategóriáján belül kiemelkedően jó ár-érték arányt képvisel. Ha a cél egy erős, megbízható, hosszú távon is jól használható elektromos roller, akkor a C1 2.0 az egyik legjobb választás ebben az ársávban.

Előnyök

  • Kiemelkedő hatótáv még meleg időben és nagy terheléssel is.
  • Az első felfüggesztés alsó bekötési pontja csapágyazott, ami komoly előrelépés.
  • Nagyon jó gyorsulás (0–50 km/h 7,3 mp).
  • Mindig aktív dupla motoros hajtás, okos vezérléssel.
  • Nagy sebesség – GPS szerint 62 km/h.
  • Javított stabilitás.
  • Megerősített kormányszár, megszűnt a lötyögés.
  • Színes, jól olvasható kijelző, NFC-s indítás.
  • Rövidebb töltési idő (2 töltővel).
  • Kiváló ár-érték arány.

Hátrányok

  • Nagyobb sebességnél továbbra is előfordulhat beszitálás (kormány instabilitás).
  • Az új irányjelzők elhelyezése és piros villogása kevésbé látható, mint korábban.
  • Nincs hivatalos IP-védelem.
  • Nehéz – 34,2 kg-os súly még mindig komoly kihívás lehet lépcsőn vagy tömegközlekedésen.

Kinek ajánljuk az Angwatt C1 2.0 rollert?

  • Haladó felhasználóknak, akik már nem most pattannak először rollerre, és tudják kezelni a nagyobb teljesítményt.
  • Városi ingázóknak, akik akár napi 20-30 km-t is megtesznek, és fontos számukra a gyors, megbízható közlekedés.
  • Hobbirollereseknek, akik élvezni akarják a dinamikus gyorsulást, a tempós haladást és a terepképes kialakítást.
  • Akiknek fontos a hatótáv, de nem akarnak félmillió forint felett költeni prémium rollerekre.
  • Olyanoknak, akik két motoros rollert keresnek, de nem akarnak túl nagy kompromisszumot kötni sem árban, sem teljesítményben.

Nem feltétlenül ajánljuk:

  • Teljesen kezdőknek, mivel a sebesség és a teljesítmény komolyabb rutint igényel.
  • Akik kifejezetten kompakt vagy könnyen hordozható rollert keresnek.

Hol és mennyiért?

Az Angwatt C1 2.0Banggood lengyelországi raktárából lehet rendelni, gyors, vámmentes szállítással. A BTMRR016 kuponnal jelenleg 959,39 dollárért vásárolható meg, ami 340 ezer forintnak felel meg.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (19,19 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid