Angwatt CS1 elektromos roller teszt – A kötelező minimum

0

Nagyságrendileg egy évvel ezelőtt az egyik legnépszerűbb kínai online áruház, a Banggood egy új elektromos roller márkát indított útjára Angwatt néven. Az általunk is tesztelt C1 és T1 modellek nagy sikert arattak duál motoros felépítésükkel és brutális menetteljesítményükkel. A nemrég tesztelt X1 is ígéretes, az Angwatt CS1-gyel azonban más irányba mozdult el a gyártó. Ez egy könnyebb és megfizethetőbb gép, amelyet az 1000 W-os motor 55 km/h-ra tud felgyorsítani. 

  • Az Angwatt CS1 elektromos roller megvásárlásához most az EFANSANWCS1 kupon használatával 608,51 dollárra lesz szükségünk, ami 207 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (12,17 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Az Angwatt és alapvetően az összes olcsóbb elektromos roller titka egyszerű. Sok esetben tudják azt, amit a két-háromszor annyiba kerülő, hasonló teljesítményű, teherbírású és hatótávú ismertebb „hype-olt” kategóriatársak. A sokkal olcsóbb árért cserébe viszont foglalkozni kell velük a vásárlás után, ha a vásárlónak nem megy, akkor egy szerelőnek. Erről és a védőfelszerelés használatáról itt már írtunk, érdemes elolvasni.

A teljesítményorientált C1 és a brutális T1 mellett az Angwatt CS1 egy teljesen más felhasználói élményt nyújt, mint nagyobb testvérei. A 11 colos off-road gumikkal szerelt masinát egy 1000 W-os motor hajtja, az áramellátásról pedig egy 48 V-os, 21,3 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátor gondoskodik, és egy töltéssel akár 65-85 kilométert is megtehető. Itt az ideje, hogy közelebbről megvizsgáljuk a KuKirin G2 Max ellenfelének szánt Angwatt CS1-et, a sorozat legújabb tagját, és kiderítsük, hogy tanult-e a korábbi hibákból a gyártó.

Az Angwatt CS1 dupla csomagolásban érkezett, a belső dobozon jól láthatóan feltüntették a benne rejlő eszköz főbb paramétereit. A kormányszár felhajtása és a kormány négy csavarral való felszerelése után össze is áll a technika.

Ezután csak az LCD kijelzőt kell felrakni két csavarral, majd a fékkarok, kormánymarkolatok és a kezelőpanel fixálása, valamint a hátsó sárvédő felszerelése marad hátra. Az Angwatt tanult korábbi hibájából, a csavarokat jól meghúzták, a kormánycsapágy nem lett túlhúzva, zsírt is használtak, nem szárazon rakták össze az újdonságot. A pakkban, mint mindig, most is megtaláljuk az angol nyelvű felhasználói utasítást, a multifunkciós szerszámkészletet és egy aktív hűtésű, 136,5 wattos teljesítményű EU-s töltőadaptert.

Első használat előtt az akkumulátort töltsük maxra, és a kerekeket pumpáljuk fel (50 P.S.I.). A közútra való kivitel előtt online megkötöttük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, ennek éves díja 5040 forint volt. Első körben szokásunkhoz híven elvittük a tőlünk 200 méterre lévő, kerékpárok eladásával és szervizelésével foglalkozó boltba a CS1-et – ahol még közelebbről megvizsgáltuk Csabi egyest (CS1).

Az első és hátsó féken kellett állítani, valamint az utóbbin a bowdent rövidebbre vágtuk, és záróvéget nyomtunk rá. Nem preferáljuk a mechanikus tárcsaféket, de ebben az árkategóriában mindenki ezt adja. A 140 mm-es féktárcsák egyébként jól megfogják a rollert – a teszt során vészfékezni is kellett -, plusz még van elektronikus fék (E-ABS), ami gyakorlatilag motorféket és némi regeneratív rásegítést jelent fékezés esetén.

A szürke-fekete terepdizájn magával ragadó, szögletes vonalak váltakoznak ívekkel, amelyek jól illeszkednek a „sportos szívéhez”. A 132 x 68 x 130 cm-esösszehajtva pedig 132 x 68 x 60 cm-es méretei, valamint 30 kg-os súlya stabil járművé teszi a vas- és alumíniumötvözetű testet.

maximális teherbírása 150 kg, ez sok mindent elárul. A roller egy mozdulattal könnyedén összehajtható, de ahhoz, hogy felkapjuk és magunkkal vigyük, jobb fizikum kell.

A 68 cm-es, szabványos bringa kormány kellően széles, tökéletes. A kormány bal oldalán, a kombinált kapcsolón nyomhatjuk be a világítást, a + és – gombokkal a fokozatokat (1-5) válthatjuk. Az elektromos kürt gombja, valamint a D/S gomb itt kapott helyet, ám az nem aktív, mivel nincs kapcsolható elsőkerék – hajtásunk. Az irányjelző váltókapcsoló az egység alján figyelhető meg, ez indexeléskor hangosan csipog. A bekapcsológomb megnyomásakor, a sípolás után, az NFC-bilétát – amelyből két darab jár – a kijelzőre helyezve indítható a gépezet. A telefonra is másolhatjuk az NFC kódot, a telefonunkkal is használhatjuk úgy, mint egy slusszkulcsot. A középre helyezett színes LCD kijelző mutatja az összes szükséges információt úgy, mint sebesség, távolság, akkumulátor töltöttségi szint, és ami a legfontosabb, az akkumulátor feszültségét is. Sajnos közvetlen napfényben ezekből az értékekből sokat nem fogunk látni, valamint a képernyő is könnyen karcolódik. A rejtett menüben (P menü) a fényerő nem állítható, amit piszkálhatunk, az  benne van a mellékelt felhasználói utasításban. A legfontosabb, hogy a P14-es érték nulla legyen. Balga módon alapértelmezetten be van kapcsolva a tempomat, azaz a P14-ben az 1-es van alapból. Ezt első elindulás előtt állítsuk át nullára, mert kellemetlen meglepetésben lesz részünk.

A jobb oldalon a hüvelykujjas gázkar pont úgy működik, mint egy motorkerékpáron a gázmarkolat, rá kell markolni, és szépen szabályozható a sebesség. Ez az új, 29 amperes, szinuszos vezérlő érdeme, amit kiemel a gyártó, és ezt mi is megtennénk, ez tényleg nagyon baba.

A csúszásmentes gumiborítással rendelkező, 18,5 cm széles taposó trepni 27 centivel van a talaj felett, lent pedig 19 cm van, a hasmagassága az átlagnál jobb, járdaszegélyről le lehet vele ugratni anélkül, hogy odavernénk az alját. Mivel ez egy keskeny roller – bár a két lábunk szűken elfér egymás mellett – szigorúan csak támadó állásba használjuk. Vagyis az egyik láb elöl, a másik pedig a kicktail-en (hátsó lábtámaszon). Így jó az egyensúly, nem lesz beszitálás (speed wobble), és a kormány sem akar maga alá befordulni. Ennél a kialakításnál sok konkurensnél fennáll ez a csöppet sem veszélytelen hiba!

Az akkumulátorpakk értelemszerűen az alsó részben található. Az itt lakó energiaforrás egy 1022,4 Wh kapacitású, vagyis 21,3 Ah-s, 48 voltos, 18650-es cellákból álló, A-minőségű akkupakk. A kábelezés kulturált – igaz, itt van is szabad hely hozzá -, és szétcsúszás ellen is védve vannak a csatlakozások. A CS1 kapott vízszigetelést, IP védelmi besorolásról nincs infó, de egy nyári zápor nem fog ártani, azonban kerüljük az esőben való közlekedést.

Az első és hátsó kerekek is C típusú, teleszkópos, rugós lengéscsillapítást kaptak. Látszik a tervezés a négy, egyébként egyforma lengőkaron, ezek már nem laposvasból hajtott valamik. A felfüggesztés 60 kilogramm környékén kicsit kemény, 80 felett -105 kg-os testsúlyig már nagyon szépen dolgozik.

A 11 hüvelykes (90/65-6,5) EAKIA márkájú pneumatikus off-road abroncsok erősen túlzásnak tűnnek. Városban, de főleg országúton hangosak, terepre meg a duál motoros szörnyek valók, érdemes egy hasonlót beszerezni és felrakni.

Nem maradt más hátra, mint lemérni az egy töltéssel megtehető valós hatótávot. A hátsó kerékbe integrált, 1000 W-os kefe nélküli egyenáramú (BLDC) motor a gyártó szerint 55 km/h sebességig tudja gyorsítani a „kicsi Csabit 1-est”, és akár 65-85 kilométeres hatótávot ígér.

Extrém, 37 fokos melegben, sík úton, 97 kilogrammos terheléssel kezdődött a túra. Az akkumulátor 54 voltra, azaz 96%-ra volt töltve. Az elérhető 5 fokozatból többnyire a 4-es és az 5-ös fokozatban haladtunk. Az elsőben 15, majd 25, 35, 40 és végül a maximális sebességig gyorsít a technika, ami esetünkben 48 km/h volt. A hatótávteszt másfél óra alatt lezajlott, ezalatt 52,5 kilométert gurultunk, 33 km/h átlagsebességgel. Az akkumulátor 40,8 voltra, azaz 10%-ra merült, itt már letiltott, megállt a CS1. Pozitív meglepetés, hogy a roller kijelzője 1,4 kilométerrel kevesebbet mért, valamint a sebességmérő is 1 km/h-val lefelé csalt, ez pont fordítva szokott lenni. Az Angwatt nem kamuzott, egy 60-70 kilós emberkével hozhatók a gyári sebesség- és hatótáv-értékek.

Lemerült barátunkat közel 11 órán át töltöttük a Power Station konnektorából, napenergia a barátunk, nem az MVM. Ezalatt 1211 Wh-t töltöttünk bele, a töltési veszteséget is számítva valós a gyártó által megadott 1022,4 Wh akkumulátor kapacitás. A képen jól látható az akkumulátortöltő doboza, okos cucc, a meggyötört aksit nem töltötte, amíg az vissza nem hűlt. Visszatérve a hatótávtesztre, ilyen kánikulában és ekkora terhelés után néhány roller kontroller már elfüstölt volna, Angwatt CS1 barátunk azonban nem mutatott erre hajlamot, bravó!

Ami nem tetszett, az a gyenge kijelző fényerő, de az Angwatt megígérte, hogy módosít rajta. Mi hiszünk benne, mert látjuk a fejlődést egy év távlatából. A kormány magassága nem állítható, így 170-180 cm magas felhasználóknak lesz ideális, de ment vele 160 és 192 cm-es ember is különösebb gond nélkül. Még 10 dollárt (3400 forintot) rá költenénk egy másik oldalsztenderre, és visszapillantó tükröket is csavaroznánk fel 26 dollárért. Indexeléskor az oldalt lévő RGB LED-csík is villoghatna, helyette csak sárgán világít.

Nem kötelező, de minimum elvárás lenne egy Sm vagy B-s jogosítvány! Az elektromos rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújthatnak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából!

Összességében az Angwatt CS1 jelenleg a legolcsóbb 1000 wattos, rendesen összerakott, normális felfüggesztéssel és elektronikával, biztonságos NFC indítással és értelmezhető fékekkel ellátott elektromos roller. Hozza a kötelező, elvárható minimumot szinte minden téren. A 100 kg-os terheléssel a valós, GPS szerinti 48 km/h-s végsebesség és az 50 km feletti hatótáv a legtöbb vásárlónak tökéletesen elég lesz.

Az Angwatt CS1 elektromos roller megvásárlásához most az EFANSANWCS1 kupon használatával 608,51 dollárra lesz szükségünk, ami 207 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (12,17 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid