A Financial Times jelentése szerint az amerikai fiataloknak, egészen pontosan a Z-generáció tagjainak ciki Android operációs rendszert futtató okostelefonnal mutatkozni, vagy ilyen eszközt birtokolni. A vizsgált korosztály számára az Apple termékek használata számít divatosnak és kívántnak.
A Z-generáció azokat foglalja magában, akik 1997 és 2012 között látták meg a napvilágot. Az iPhone készülékeket birtoklók 34 százaléka az USA-ban ehhez a korosztályhoz tartozik, ehhez képest a Samsung mobilt használók mindössze 10 százaléka tartozik hozzájuk. Ami az idősebb demográfiai csoportokat illeti, náluk nagyjából egyenlően oszlik meg az iOS és az Android rendszereket használók aránya.
A fiatalok célcsoportja különösen fontos lehet a gyártók szempontjából, és a friss jelentés alapján az Apple máris előnyben van. Az almás cég piaci részesedése a 2019-es 35 százalékról 2022-re 50 százalékra nőtt az USA-ban, és valószínű, hogy az újonnan csatlakozók nagy része a Z-generáció tagjai közül került ki.
Az amerikai tizen- és huszonévesek annyira rajonganak az Apple-ért, hogy úgy érzik, a társadalom megvetné őket, ha lemondanának az iPhone-ról. Nem tisztünk megítélni ezt a fajta gondolkodást, Tim Cook cége viszont boldog lehet, mert ez a fajta mentalitás nem csak az iPhone eladásokat dobja meg, hanem más Apple termékekét is. A friss jelentés szerint minden 100 eladott iPhone-ra jut 26 iPad, 17 Apple Watch és 35 pár AirPods. Ehhez képest 100 Samsung mobilra kevesebb, mint 11 tablet, 6 okosóra és 6 fülhallgató jut, már ami az eladásokat illeti.
Ráadásul arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Apple termékek esetében rendelkezésre áll egy tagadhatatlanul jó működő és szoros ökoszisztéma, ami miatt az igazán gördülékeny, optimális felhasználói élmény akkor érhető el, ha az almás holmikat más almás kütyükkel használjuk együtt. Ez is csak még jobban beszippantja az embert az Apple eszközök világába.
A jelentésben vizsgált korosztály tagjai naponta közel 6 órát nyomkodják a telefonjukat, plusz az USA-ban az Apple iMessage meghatározó része az online életnek. Egy Android telefonnal becsatlakozó felhasználó aláássa az élményt mindenki más számára, akik részt vesznek a csevegésben. Az üzenetküldő szolgáltatás exkluzivitását az Apple bolond lenne megszüntetni, hiszen ezzel is csak inkább a saját ökoszisztémájához köti a felhasználóit.
Nem csupán a felhasználói szokások és az eladási számok, hanem a közösségi médiában történő megnyilvánulások is egyértelművé teszik, hogy a fiatal iPhone-felhasználók nem igazán tartják sokra azokat, akik valamilyen Android operációs rendszert futtató mobilt birtokolnak. Jakob Ledermann, a Z-generáció brandszakértője ezt azért tartja aggasztónak, mert egyéb tekintetben állítólag éppen ez a korosztály volna a legbefogadóbb és legváltozatosabb.
Melyik okostelefon lehet elég trendi az Android oldalon, hogy az almás táborból felhasználókat csábítson át? Ha a Samsung Galaxy Z Flip mobilokra tippeltél, akkor nem tévedtél, legalábbis a Financial Times szakértői szerint. Ezek a készülékek Dél-Koreában már óriási sikert arattak, és elég divatosnak számítanak az Egyesült Államokban is, miközben azért a fiatalok egy jó része már törekszik arra, hogy csökkentse a képernyő előtt töltött időt és megóvja saját mentális egészségét.
Forrás: PhoneArena