Már kijött az Android 14 utolsó béta kiadása, és hamarosan a kész verzió is megjelenhet, azonban még mindig derülnek ki érdekes újítások. Az egyik ilyen a reklámok legzavaróbb típusa ellen lesz hatásos.
Az appokon és játékokon belül megjelenő reklámok nem feltétlenül ördögtől valók, hiszen így egy alternatív bevételi forrást kapnak a fejlesztők, és sokkal több az ingyenesen letölthető tartalom a Play Áruházban. Egyesek azonban visszaélnek ezzel a lehetőséggel, túl sok hirdetést jelenítenek meg, amelyek sokszor a teljes képernyőt elfoglalják. A Google azzal szeretne a felhasználók kedvére tenni az Android 14-ben, hogy kikapcsolhatóvá teszik ezeket.
Az Android 14-ben egy új alkalmazásengedély kerül vezetésre (USE_FULL_SCREEN_INTENT), amely nélkül az appok nem fognak tudni teljes képernyőn megjelenő üzeneteket, értesítéseket küldeni. Ezt az opciót csak a legritkább, legfontosabb esetekben kellene használni a programoknak, sok esetben azonban így jelenítenek meg hirdetéseket, akár olyankor is, amkor nem használjuk aktívan az appot, ami elég zavaró tud lenni.
Az új Android verzióval tehát meg lehet majd tagadni ezt az engedélyt az adott alkalmazásoknál, így célzottan lehet majd kikapcsolni a teljes képernyős hirdetéseket. Később pedig azt is bevezetik, hogy az újonnan telepített appok esetében a kikapcsolt állapot lesz az alapértelmezett, kivéve a hívásokat kezelő és az ébresztő programok esetében.