Egy fölöttébb aggasztó tervet védetett le a Facebook, amelynek a lényege, hogy a privát beszélgetésekbe is reklámok kerülnének, ráadásul nem is akárhogy: a rendszer azt is figyelné, hogy éppen miről folyik a csevegés.
A reklámok szükséges velejárói az ingyenes szolgáltatásoknak, hiszen valahonnan muszáj bevételt realizálni, senki sem szeret ingyen dolgozni. De az olyan nagyvállalatok, mint a Facebook vagy a Google, igyekeznek a végtelenségig maximalizálni a “hatékonyságot”, hogy a tulajdonosok és a befektetők elégedettek legyenek. Ennek pedig sajnos az a következménye, hogy rajtunk, felhasználókon kísérleteznek, hogy vajon mennyi hirdetést vagyunk még hajlandóak elviselni. És mivel sok népszerű szolgáltatásnak nem igazán van értelmes alternatívája, így nem sok mindent tudunk tenni ez ellen. Na de térjünk vissza a Facebook remek ötletére a kis kitérő után!
A közösségi oldal még korábban levédetett egy szabadalmat, ami most került napvilágra. Ennek a lényege, hogy a Messenger-beszélgetéseken belül lennének reklámok, ráadásul olyanok, amik kapcsolódnak a csevegés témájához. Az alábbi példában a Grand Canyonról beszélget két illető, ezért egy erről készült képeslapokat árusító oldal reklámja jelenik meg az üzenetek között.
Mivel a beszélgetések tartalma a privát szféránkhoz tartozik, így elég aggasztóan hangzik, hogy egy algoritmus folyamatosan azt figyeli, hogy mit írunk az ismerőseinknek. Persze ez most is létező dolog, de a reklámokkal még az arcunkba is tolná a Facebook, hogy bizony tudják, miről folyik a csevej.
Egyébként annyi jó hírünk van az egésszel kapcsolatban, hogy egy szabadalom még nem jelenti azt, hogy az adott terv valóban meg is fog valósulni, sok olyan ötletet is levédetnek a vállalatok, amiket később nem használnak fel. A Facebook ráadásul reagált a hírekre, és állítólag jelenleg nem tervezik, hogy a beszélgetésekbe reklámokat tegyenek. Abban pedig csak bízhatunk, hogy később nem gondolják meg magukat.
Forrás: Mashable