Az Európai Bizottság újfent jogi eljárást indított a Google ellen, ezúttal a vállalat hirdetési üzletága került célkeresztbe. A tisztviselők bizonyítékokat találtak arra, hogy a cég szabálytalanságokat követ el, és attól sem riadnak vissza a, hogy feldarabolják a keresőóriás hirdetési részlegét.
A Google a reklámtechnológiai ellátási lánc összes szintjén jelen van, és ezt a domináns pozíciót a vállalat ki is használja, hogy saját közvetítői szolgáltatásait részesítse előnyben – állítják a vádak. A Google hirdetésekkel kapcsolatos tevékenységei nem csupán az európai hatóságok szemét csípik, a keresőóriás ugyanis ott van már az Amerikai Igazságügyi Minisztérium bögyében is, amely szintén perli a céget, és ugyanúgy fel akarja osztani a reklám üzletágat, mivel az szerintük jogellenesen monopolizálja a piacot.
A Google a hirdetők és a kiadók részére egyaránt létrehozott különféle szolgáltatásokat, ezenkívül megalapított egy AdX nevű hirdetési tőzsdét is, amelyet a hirdetőkhöz és kiadókhoz kapcsolódó másik két szolgáltatás gyakorta előnyben részesít. Magyarán, a Google a vételi és az eladási oldalon is ott áll. Az AdX csak azt követően tud licitálni, hogy az összes ajánlattevő megtette a tétjét, ráadásul a Google előre értesül a konkurensek legjobb ajánlatairól. Ami pedig a kínálati oldalt illeti, a Google Ads szinte kizárólag az AdX csereplatformján tesz ajánlatokat az üzleti partnerek részére.
Az EU-s hatóságok munkatársai határozottan úgy vélik, hogy a Google magától nem fog lépéseket tenni az áldatlan állapotok felszámolása érdekében, így aztán az Európai Bizottságra hárul a feladat, hogy beavatkozzon, és szükség esetén akár fel is darabolja a Google hirdetési üzletágát. A keresőóriásnak jelenleg még van ideje fellebbezni, ám ha nem jár sikerrel, akkor kénytelen lesz a globális éves forgalmának 10 százalékát megfizetni bírság formájában, és szembe kell néznie a részekre darabolással.
Forrás: GSMArena