Bezior M2 Pro városi e-bike teszt – A retró életérzés mindet visz

0

A Bezior M2 Pro egy erős motorral és nagy hatótávval rendelkező elektromos City Bike. Sok versenytársához hasonlóan ez a márka is a semmiből jön, de az érzelmekre ható retró dizájn, a három irányba állítható kormány és az olasz gyártmányú Selle Royal prémium ülés kiemeli a sótlan kategóriatársak tömegéből. 

  • A Bezior M2 Pro városi e-bike megvásárlásához most az NNNNM2P kupon használatával csak 931 dollárra lesz szükségünk, ami 325 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (29,78 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Nem kérdéses, hogy az elektromos kerékpárok népszerűsége szárnyal, és az eladások továbbra is növekedni fognak, főleg az üzemagyag árak miatt. Egy elektromos kerékpár – más néven e-bike – szépsége abban rejlik, hogy lehetővé teszi minden korosztály és edzettségi szintű ember számára a kerékpározás élvezetét. Éppen ezért az elektromos bringákat azoknak fejlesztették ki, akik nem akarnak, illetve egészségügyi problémák miatt nem tudnak hosszabb, megerőltetőbb túrákat tenni.

Új tesztalanyunk, a Bezior M2 Pro – vicces név egy kerékpárnak, inkább egy laboratóriumból származó vegyi anyagnak tűnik – egy jól felszerelt városi kerékpár, bár a gyártó könnyen „trekking” modellnek minősíti – ami arra utal, hogy túrázásra is alkalmas. Elfelejtve a mindennapos közlekedési dugókat, ingyen eljuthatunk városon belül vagy kívül bárhová úgy, hogy nem izzadunk le, de mégis sportolunk.

Valószínűleg nem sokan hallottak a Bezior nevű gyártóról, elég annyit tudni, hogy az alapító 12 évig tanult, dolgozott Németországban, és ennyi idő alatt rájött – legalábbis az M2 Pro kapcsán -, hogy mire van szükség az európai bringás piacon.

Ahogyan azt megszokhattuk, a kerékpár kiszerelt első kerékkel, pedálokkal és első sárvédővel érkezik hozzánk, egy nagy dobozban. Ráadásul a kormányt és a fényszórót is fel kell applikálni, ami egy kis kézügyességet igényel. Nem fogunk panaszkodni, mivel a csomagtartó már fel van szerelve. A kerékpáros dobozban található még egy fényvisszaverős hátsólámpa, az akkumulátortöltő, egy multifunkciós szerszámkészlet, egy Bezior termékkatalógus (ez minek?), valamint a felesleges papírpazarlás érdekében az online is letölthető felhasználói utasítást kihagyták a pakkból. A kerekek felpumpálása, az akkumulátor feltöltése és persze a behelyezése után használatba vehető a gép.

178 x 83 x 105-110 centiméteres dimenziókkal, valamint 27,1 kilogrammos tömeggel rendelkező bringa az európai igényeknek megfelelően van összerakva, a csavarok meg vannak húzva, szépek a hegesztési varratok, és a festés is rendben van. Van akkumulátorról működő első lámpa, elemről üzemelő hátsó pilács, csengő, első-hátsó műanyag sárvédő, küllőprizmák (macskaszem) és egy masszív csomagtartó. Mi kell még a boldogsághoz?

A gyári adat 120 kg-os maximális teherbírást ad meg, a 6061-es aluötvözetű váz magassága 160 cm és „200″ cm közötti felhasználók számára alkalmas. Az ülés gyorskioldóval van rögzítve, minimális magasság 82 cm, a maximum pedig 93 cm a talaj felett. Az „egy méret mindenkinek” elvét követő kerékpárokkal ellentétben az M2 Pro kormányának magassága és dőlésszöge is állítható, szóval testmérethez szabható, de szerintünk 180 centiméter feletti embernek akkor is kicsi lesz a bringa.

Jó szokásunkhoz híven, az M2 Pro-t is elvittük egy kerékpárok eladásával és szervizelésével foglalkozó boltba, ahol kikértük a szakértői véleményt, amit meg is osztunk a nagyérdeművel. Itt nagyon jó fejek és segítőkészek voltak, csak ajánlani tudjuk őket kerékpár ügyben, sőt, kisebb motorokat is javítanak, ott jártunkkor egy Simson Schwalbe volt az emelőn – milyen menő már.

Már messziről is feltűnik az erős, masszív első villa, amely tök egyszerű acélrugós megoldás100 mm-es rugóúttal, előfeszítés és zárási lehetőség nélkül. Nem all-road karakter ez a kerékpár, így ez bőven elég a városi utakon 70-80 kilogrammos terheléssel, afölött gyorsan eléri a határokat, felüt.

Elnézést a tudatlanságunkért, de az egyébként 25 éve vitézkedő Shunfeng cégről mi és a szervizesek sem hallottunk, ugyanis ettől a gyártótól érkezik a 160 mm-es tárcsa, illetve mechanikus tárcsafék szett. Nem kellett állítani, nem csikorog, de jól fog, a Shimano betétek jók lesznek, ha majd egyszer cserélni kell, nincs gond.

A retró dizájn fő felelőséről, a 26 x 2,125 hüvelykes Kenda gumikról jó a véleményünk, egyébként a 27. legnagyobb gumiabroncs gyártó a világon.

A szintén múltidéző Selle Royal nyerget is komáljuk – a patinás olasz gyártó már a 70-es években is szponzorált profi kerékpáros csapatot, ez azért sokat elárul a cég mai renoméjáról. Az old school életérzés harmadik számú felelőséért, a bőrbarna kormánymarkolatért nem tudunk lelkesedni, mert izzadt kézzel csúszik, de könnyen cserélhető, ahogyan az összes alkatrész, mert minden szabványos.

Az egyébként szépen befűzött küllőkről a fekete festés miatt gondoltuk, hogy nem szabvány méret, de megmértük, az, a Csepel bringákhoz is ilyet fűzünk be 250 forintos darabáron.

Prowheel hajtókar szintén bejövős, a fém pedálok nem csúsznak. Az itt is alkalmazott, jelen esetben 7 sebességes Shimano Tourney váltószettről már többször elmondtuk a véleményünket, ez egy jól bevált, szervizelést nem igénylő technika. Különösen azért, mert a nyomatékos rásegítő motor mellett valójában alig-alig kell váltani. Az agymotoros e-bike hajtáslánca általában kevésbé fontos, mint a középhajtásúak esetében. Ez azért van így, mert itt nincs semmilyen motorerő a láncra, a fogaskerekekre stb. Az egyetlen erő, amelyet a kerékagymotoros e-bike hajtásláncának kezelnie kell, az a saját láberő. A legtöbben csak hetesben fogják használni a gépet, még emelkedőn is. Elinduláskor 1 másodpercre ráhúzzuk a gázt, nem váltogatunk, megvan a lendület a térd megerőltetése nélkül, utána már simán tekerhetünk.

A hátsó kerékagyban lévő 500 W-os, 45 Nm nyomaték leadására képes agymotor karbantartást nem igényel, nem szokott gond lenni velük. Az M2 Pro rendelkezik IP54-es tanúsítvánnyal, ettől még nem lesz vízibicikli, de esőben azért rövid távon közlekedhetünk vele.

Az elektronikai részhez tartozik még a Digitech BC182 színes LCD kijelző is. A napfényben is tökéletesen látható 1,8 hüvelykes, színes LCD kijelzőről leolvashatjuk az összes utat (ODO), az egyszerre megtett távolságot (TRIP), az aktuális sebességet, a motor valós idejű teljesítményét (POWER) a menetidőt (TIME), az elégetett kalóriákat és az átlagsebességet (AVG SPEED). A leadott motorteljesítmény kijelzése wattban roppant hasznos ficsőr, ahogyan a kijelző alján elhelyezett USB-A port is. Kár, hogy a bringa akkumulátorának töltöttségét nem %-os aránybán jelzi a műszer. A bekapcsoló és a plusz gomb nyomva tartásával minden érték nullázható, kivéve az össz. megtett távolság.

Az első lámpát a + gomb, a sétamódot a – gomb nyomva tartásával kapcsolhatjuk, a tempomat pedig automatikusan bekapcsol, ha gázkart 8 másodpercig nyomjuk. Bekapcsolt állapotban a +/- nyomva tartásával a rejtett felhasználói menübe jutunk, itt a kijelző fényerejét, az automatikus kikapcsolási időt és az alapból 25 km/h-ra állított sebességkorlátozást húzhatjuk fel 41 km/h-ra, amit mi meg is tettünk.

Van még egy speciális menü is, ehhez kikapcsolt kijelzőnél a Power gombot kell 6 másodpercig nyomni, majd a 2020-as PIN kód beírása után még jó sok érték átírható, itt a legfontosabb a sebesség szenzor érzékenységnek beállítása, ha nem értünk hozzá, NE PISZKÁLJUK, a gyári beállítás tökéletes!

A Bezior M2 Pro-val három féle módban közlekedhetünk. Használhatjuk tisztán elektromos módban – tekerés nélkül, csak a gázt nyomjuk. Hibrid, azaz rásegítéses módban, öt fokozatban, az elsőben 15, majd 20, 25, 30 és végül 40 km/h sebességig gyorsít a bringa tekerés mellett, 95 kilogrammos terheléssel. A támogatás csak a pedálmozgáson alapul, ebben az árkategóriában megszokott módon nincs nyomatékérzékelő. Egy fél pedálfordulat után bekapcsol a motor és a beállított támogatási szinthez megadott sebességig hajt, fékezéskor pedig a rásegítés azonnal kikapcsol. Természetesen hagyományos váltós bicajként is kerekezhetünk, ezért ha lemerül az aksi, nem gond.

kormány jobb oldalán találjuk a gázkart és a sebességváltó kapcsolófüleit a fel, illetve a visszaváltáshoz. Felszerelt gázkarral, a gyári 25 km/h-s sebességkorlátozás ellenére – amit egyből ki is kapcsoltunk – az M2 Pro már e-bike, nem pedál, hanem „gázkar” működtetésű, akár emberi erő nélkül, önálló haladásra is képes segédmotor kategóriába sorolt gép. Egyébként köztudott, hogy hazánkban 250 W-tól már segédmotoros kerékpárnak számít a kerékpár is, rendszám ugyan nem (több EU országában kell), de biztosítás kötelező hozzá, és Sm vagy B-s jogosítvány is. Az elmélet ez, a gyakorlat pedig az, hogy a kutya, de legfőképpen a rendőr sem nézi – és nem is tudja ellenőrizni – a kerékpárunk teljesítményét és sebességét.

A hatótáv tesztet rásegítéses módban egy rövidebb 20 és egy hosszabb 34 km-es körrel teszteltük, majd a városban több nap alatt még megtettünk 26 kilométert, mire lemerült az akkumulátor. A gyártó által megadott 100 km-es hatótáv korrekt, nálunk a 80 km úgy jött ki, hogy többször is végsebesség tesztet végeztünk – 95 kilogrammos terheléssel. Tekeréssel 40 km/h-s végsebességet tudtunk elérni GPS szerint a Bezior M2 Pro-val.

A Bezior egy kulccsal zárható, kivehető 48 V / 13 Ah, azaz 624 Wh-s akkumulátort integrált a keretcsőbe. Kimondottan igényes elhelyezés mellett az akkumulátor is védve van a külső hatásoktól. Az akkumulátor töltöttsége egy gomb megnyomásával közvetlenül leolvasható a telep felső részén elhelyezett LED kijelzőről. Az akku felső részén egy USB-A port is helyet kapott, innen is tölthetjük a telefonunkat,

A szinte csontra lemerült áramforrás feltöltéséhez 7 óra 4 percre volt szükség – természetesen napelemes hordozható töltőállomásról töltöttünk, napenergia a barátunk, nem az MVM -, ezalatt 673 Wh-nyi zöld energiát löktünk bele (nyilván ennek egy része veszteség, ezért lehet több, mint az aksi kapacitása).

Összességében a Bezior M2 Pro-n érződik, hogy a cégvezető sokáig élt több európai országban, köztük Olaszországban is, az itt bevetett retró stílus biztos onnan jött neki. A bicaj minden szükséges kiegészítővel – lámpák, macskaszem, csengő, csomagtartó, sárvédők – rendelkezik és meglepően sok minőségi alkatrésszel, szépen van összerakva. Külön kiemelendő a három irányban állítható kormány, a prémium nyereg és az extra információkat is megjelenítő LCD kijelző.

Még jobb lenne a bizonyítvány, ha műanyag helyett fém sárvédőkkel szerelik fel, a hátsó lámpa is akkumulátorról megy és egy elektromos duda is jobb lett volna a csengő helyett. Hidraulikus fékeket is díjaztuk volna, bár igazából a fent lévőkre sem panaszkodhatunk.

A Bezior M2 Pro városi e-bike megvásárlásához most az NNNNM2P kupon használatával csak 931 dollárra lesz szükségünk, ami 325 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (29,78 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid