A Samsung Community fórumon nemrég megjelentek olyan bejegyzések, melyek szerint a Galaxy A56 legújabb szoftverfrissítése bootloop hibát okoz. A problémás frissítés alapvetően nem nagy, és elvileg csak minimálisan javítana a felhasználói élményen, de egyesek számára használhatatlanná tette a készüléket.
Ha netalán nem ismernéd a kifejezést: a bootloop, vagy magyarul újraindulási ciklus, egy olyan hibaállapot, amikor egy adott készülék, jelen esetben egy okostelefon, nem tudja befejezni az indítási folyamatot. Ehelyett az történik, hogy újra és újra megpróbál elindulni, de mielőtt betöltene az operációs rendszer, újraindul, és ez a ciklus végtelenül ismétlődik. Mondanunk sem kell, ha ez a jelenség fennáll, az adott készülék használhatatlanná válik, mivel a felhasználó sem a rendszerhez, sem az adataihoz nem férhet hozzá.
Egyelőre nem tudni, hányan lehetnek érintettek, a Samsung sem kommentálta a szituációt, ami vagy azt jelenti, hogy csak néhány Samsung Galaxy A56 tulajdonosnál tapasztalható a probléma, vagy azt, hogy a gyártó még nem szerzett tudomást a panaszokról. A jó hír az, hogy van megoldás, és még csak nem is kell hozzá telefonszervizesnek lenni.
Amennyiben Samsung Galaxy A56 készüléked van, és az újraindulási hurok poklában találtad magad, nem kell mást tenned, mint kikapcsolni az okostelefont és eltávolítani a SIM-kártyát. Ezután újraindítod a készüléket, és miután az operációs rendszer felállt – mert elvileg így fel fog –, visszateheted a SIM-kártyát a mobilba. Állítólag ugyanez a frissítés eljutott a Samsung Galaxy A26 és A36 modellekre is, de azok tulajdonosai egyelőre nem panaszkodtak hasonló problémákról.
Forrás: GSMArena