A Cybermedia Research készített egy “Switch Off” elnevezésű tanulmányt, amely 2000 indiai bevonásával valósult meg. A felmérést a Vivo finanszírozta, az eredmény pedig egyebek mellett az lett, hogy a túlzott okostelefon-használat árt a házasságban élők kapcsolatának.
India különböző városaiban vontak be embereket a kutatásba, szám szerint kétezret, és a mobilok, egészen pontosan az okostelefonok, illetve a velük töltött idő párkapcsolatokra való hatását igyekeztek vizsgálni. A tanulmány szerint a megkérdezettek 67 százaléka ismerte el, hogy még akkor is a telefonját nyomkodja, amikor az idejét éppen a háztartásával tölti. Azt is bevalották, hogy kevesebb időt töltenek a párjukkal nyugodt beszélgetéssel, mint amennyit szeretnének. Ezt a megkérdezettek 89 (!) százaléka állította.
A felmérésben résztvevők 88 százaléka bevallotta, hogy az okostelefonok túlzott használata szerinte is árt a kapcsolatainak. Legalább őszintén beismerték, a gyógyuláshoz vezető első lépés a betegség felismerése – de térjünk vissza egy kicsit ehhez az elemzéshez!
A Switch Off elnevezésű tanulmány szerint a válaszadók átlagosan napi 4,7 órát töltenek az okostelefon nyomkodásával, a nemek szerint pedig jelentős eltérés az időtartamok tekintetében. Mivel mindenki a készülékét nyomkodja, sokkal nehezebb értelmes beszélgetéseket folytatni a másikkal, csökken az együtt töltött minőségi idő. A megkérdezettek 90 százaléka szeretne több értelmes szabadidőt tölteni a házastársával, szeretnének tartalmas beszélgetéseket, de 88 százalékuk mégis inkább a mobilt választotta szabadidejének eltöltésére.
Tegye a kezét a szívére az, aki ébredés után nem egyből a mobiljáért nyúl! Igen, sajnos vagyunk egy páran, akik ezzel indítják a napot, ezt pedig a tanulmány is igazolja. A legtöbb válaszadó ugyanis az ébredést követő 15 percen belül máris a mobilját nyomkodja. Tavaly még ez csak a megkérdezettek 52 százaléka volt, most már a nagy többségre érvényes. Sőt, a válaszadók legtöbbje nem is várja ki ezt a bizonyos negyed órát, az ébredését követő 5-10 percen belül már valamit csinál a mobilján. A Vivo marketingstratégiai vezetője, Yogendra Sriramula a következőket nyilatkozta a tanulmány kapcsán:
“Az okostelefonok szerepe a modern életben vitathatatlan, azonban a túlzott használat továbbra is olyan tényező, amellyel kapcsolatban a felhasználóknak óvatosnak kell lenniük. Felelős márkaként célunk, hogy hangsúlyozzuk a szeretteinkkel való időtöltés fontosságát, hiszen ez a szabadidő valódi lényege.”
Forrás: BusinessToday