A tartalomgyártók már régóta aggódnak amiatt, hogy a Meta korlátozhatja a külső tartalmakra mutató linkeket. Most a vállalat egy új rendszert tesztel, amely gyakorlatilag fizetőssé teszi a linkek megosztását a Facebookon.
A Facebook terve szerint a Meta Verified előfizetéshez kötnék a linkek megosztását. Az alábbi képernyőképen egy olyan figyelmeztetés látható, ami szerint előfizetés nélkül mindössze havonta két organikus bejegyzésben lehetne linket megosztani.
A Meta szóvivője megerősítette az Engadgetnek, hogy már tesztelik a korlátozást. A teszt jelenleg a Facebook „professzionális módját” használó alkotóit és oldalait érintheti, de valószínűleg csak kisebb számban. A kiadók egyelőre nem érintettek. „Ez egy korlátozott teszt, amelynek célja annak megértése, hogy a linkeket tartalmazó bejegyzések nagyobb mennyiségének közzététele hozzáadott értéket jelent-e a Meta Verified előfizetők számára” – mondta a szóvivő.
Mindez jelentős változás lenne, amennyiben ténylegesen bevezetik. Sok alkotó és vállalkozás támaszkodik a Facebookra, és a külső weboldalakra irányuló forgalom csökkentése jelentős csapást jelentene számukra. Már eddig is sokan panaszkodtak amiatt, hogy a jobb ügyfélszolgálat Meta Verified előfizetéshez van kötve, a linkek megosztásának prémium funkcióvá tétele viszont teljesen példa nélküli lenne.
A Meta Verified előfizetés egyébként havonta 5200 Ft-ba kerül jelenleg a magyar felhasználóknak a Facebookon.
