Évente egymillió új okostelefont vásárolnak a magyar fogyasztók, és szakértői becslések szerint most nyáron már átléphettük a bűvös három milliós határt is.
Robbanásszerű terjedés
A hazai okostelefonok számáról naprakész statisztikák nincsenek, de a Napidroid.hu becslése szerint idén nyár elején már három milliónál is több készülék lehet forgalomban.
A tavalyi évben az E-net-Telekom páros által készített felmérés szerint már 2,5 millió okostelefon volt a hazai piacon, ami rendkívüli bővülést mutat.
Az első okostelefonok 2007-ben jelentek meg. Magyarországon 2010-ben még csak százezer, 2011-ben már több mint félmillió készülék volt forgalomban. 2012-re az eladott okostelefonok száma meghaladta a másfél milliót, a tavalyi évben pedig már a 2,5 milliós számot.
Az elemzők szerint a bővülés az idei évben is folytatódik majd, de annak üteme már valamelyest mérséklődni fog – írja a napidroid.hu.
Az okostelefon fontosabb, mint a tévé
Bár az okostelefonok hazai terjedésének üteme egészen szédületes, még mindig van hová felzárkózni. Világszinten az Egyesült Államok, Európában pedig az Egyesült Királyság a vezető az okostelefonok felhasználásában.
Az idei év az USA-ban is trendforduló volt. 2014-ben ugyanis az okostelefonok léptek a médiafogyasztás első helyére. Ma már az amerikaiak több ideig bámulják az okostelefonok kijelzőjét, mint a televíziókat. Míg egy átlagos amerikai 151 percet tölt okostelefonjával, addig a televízióra már csak 147 percet, számítógépére 103 percet fordít.
Az internethasználat is egyre inkább eltolódik az okostelefonok irányába. Az Egyesült Államokban ma már a weboldalak negyedét okostelefonon keresztül olvassák el, de idehaza is 12 százalék körül alakul ez a szám, amelyre a legtöbb hazai weboldal egyáltalán nincs felkészülve.
A hazai felhasználók elsősorban keresésre és a közösségi média elérésére használják az okostelefonjukat, az online vásárlás egyelőre még gyerekcipőkben jár, de vélhetően itt is követjük a külföldi trendeket. Nagy-Britanniában már a lakosság harmada vásárolt telefonjával, és az okostelefon-tulajdonosok kétharmada használja árösszehasonlításra készülékét a napi vásárlások során.