Az Apple nemrég bemutatott egy AR/VR szemüveget Vision Pro néven, és bár az eszköz csak valamikor jövőre fog megjelenni, már most sokan az “új iPhone”-nak könyvelik el, ami majd megváltoztatja a világot. Kétségtelen, hogy az eddigiek alapján valóban egy újító és forradalmi megoldásról van szó, de az kérdéses, hogy mikorra lesz tömegtermék egy cirka 1,5-2 millió Ft-os kütyüből (nálunk kb. ennyi lenne az ára, ha most jelenne meg), ráadásul úgy néz ki, hogy a névvel is akadhat egy kis problémája az almás gyártónak.
Nemrég kiderült a China Trademark Network kutatása során, hogy a Huawei már négy évvel az Apple bemutatója előtt, 2019. május 16-án sikeresen bejegyeztette a Vision Pro nevet Kínában. A védjegy a 9-es nemzetközi osztályba tartozik, és többek között a “fejre szerelhető virtuálisvalóság-eszköz” is szerepel a leírásában, vagyis pont megfelel annak, amit az almás cég is leleplezett.
A Huaweinek konkrétan egyébként még nincs Vision Pro nevű készüléke, de a Vision jelzőt már használják intelligens szemüveg (Vision Glass) és okos képernyők (Vision S, Vision Smart Screen modellek) esetében. Nagy valószínűséggel valamilyen későbbi modellnek jegyeztették be a Pro utótaggal ellátott verziót.
Az Apple-nek komoly fejtörést okozhat Huawei védjegye, főleg ha Kínában is piacra szeretnék dobni a Vision Prót, ami szinte biztosra vehető. Több lehetőség is van, az egyik, hogy átnevezik az eszközt a kínai piacon, más gyártóknál bevett szokás, hogy ugyanazt a készüléket egyes országokban más néven árusítják. Egy másik opció, hogy az Apple egyezséget köt a Huaweijel a név használatáról, esetleg meg is vásárolják a védjegyet.